Hoe krijg ik stopper los die muurvast zit?

Badkuip, stopper komt niet omhoog als er aan de hendel wordt gedraaid

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wonen
21.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is gelukt met een boor een gat gemaakt en toen eruit gewipt, voor nu met een rubberen stop gebruiken.

Antwoorden (2)

Dat komt niet door de hendel, maar door de stop.

Indien de stop niet meer omhoog komt, is er iets mis met de schroef die er onder zit.
Deze kan stuk zijn, maar ook niet meer goed vastgedraaid zijn.

Het bad is al leeg zo te zien. Je kunt nu proberen (met engelengeduld) om de stop los te krijgen. Doe dit met een hele dunne schroevendraaier of iets anders dat plat is.
Zet de schroevendraaier tussen de afsluiting en probeer deze los te wippen.

Als het lukt, kan het zijn dat de schroef alleen aangedraaid hoeft te worden.
Dan heb je geluk gehad.
Het kan ook zijn dat er van alles is doorgeroest en dat delen vervangen moeten worden.

Krijg je de stop niet los, zul je een bedrijf moeten inschakelen.
Zij zullen ook eerst proberen om zonder ingrijpen de stop los te krijgen.
Tevens kunnen ze de oorzaak dan verhelpen.

Het slechtste scenario is dat ze een beetje moeten breken.
Hopelijk heb je een tegel die ze eruit kunnen halen om onder de stop te komen.

Indien je de stop zelf eruit krijgt en het niet vertrouwt, koop dan gewoon voor (voorlopig) een rubberen stop om het bad af te sluiten, indien mogelijk.

De bron is van een forum (bekend damesblad).
Het zijn slechts 2 pagina's. Op pagina 2 lees je dat de dame in dezelfde kwestie toch de stop eruit heeft gekregen met een schroevendraaier (en hulp van een man).

Succes.

https://forum.viva.nl/thuis/stop-van-het-bad-zit-vast/list_messages/50640
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt!!!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heel graag gedaan en ik hoop dat het lukt!
Je kunt het met een magneet proberen of met een ontstopper, eventueel met een pincet om omhoog te wippen, daarna na laten kijken.