Waarom komen muggen WEL op licht af?

Op de zaak hebben we koelingen voor de dranken staan. Beiden zijn identiek en hebben glazen deuren. Temperatuur is circa 4 graden. Ze staan naast elkaar. Bij 1 van de koelkasten is het licht defect. Daar zitten geen muggen of insecten op. Bij de andere koelkast zitten vliegen er continue een stuk of 15 muggen tegen aan.
Nu zegt men (ook hier) dat muggen niet op licht afkomen, alleen op speciaal uv licht. Hoe kan het dan dat deze muggen wel keihard vliegen tegen de koelkast met wit licht en de identieke koelkast er naast zonder licht keihard negeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.ask.com/question/are-mosquitos-attracted-to-light http://www.sophisticatededge.com/are-mosquitoes-attracted-to-light.html

Antwoorden (1)

Muggen gaan op warmte en geur af. Licht bevatten, net als de mens, deze twee "dementies". Dus zien muggen licht denken ze dat daar bloed te vinden is, maar dat is hier niet zo. Dus doe altiJd ht licht uit als je geen mugeen op je kamer wilt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dementies? @petatje een lichtbron zal ook altijd warmte afstralen, de geur is me ook een waar raadsel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tijdens het branden van een lichtbron (vooral als het halogeenlampen zijn) geven door de gassen een geur af die erg op bloed lijkt (voor de muggen). Als je ruikt aan een halogeenlamp van dichtbij zul je ook de gassen ruiken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beide koelkasten zijn van binnen verlicht door een TL. De temperaturen zijn allebei 4 graden celsius. Dus dat lucht zit verstopt achter glas en plastic. Dus het geeft geen licht en of warmte af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, het enige dat kan zijn dat de muggen denken dat het licht als mensenhuid zien.