Inschrijven bij een vriend met schulden, kan ik loonbeslag verwachten?

Door een relatie breuk ben ik genoodzaakt om tijdelijk onderdak te zoeken totdat ik iets definitiefs vind. Een goede vriend van mij heeft mij aangeboden om tijdelijk bij hem in te trekken.
Hij heeft een kamer beschikbaar en ik mag mij ook inschrijven. Hij heeft wel een aantal schuldeisers achter zich lopen waarvan een al loonbeslag heeft gelegd op zijn inkomen.
Mijn vraag(en), als ik mij inschrijf bij de desbetreffende vriend. Kan er op mijn loon beslag gelegd worden? Ik heb drie auto's, waarvan 1 een project is. Kunnen de auto's in beslag gelegd worden?

Alvast vriendelijk bedankt voor uw tijd!

Weet jij het antwoord?

/2500

Als alles kunt bewijzen wat je bezit kan er geen beslag op je spullen worden gelegd. Een loon beslag kan helemaal niet wat jij hebt de schulden niet op jouw naam staan.

Nee. Loonbeslag is geen issue. Wat wel kan gebeuren is dat er (onterecht) goederen van jou in beslag worden genomen. Je hebt dan wel weer de mogelijkheid om dit beslag op te heffen, maar de tijd daarvoor is kort, en op zo'n situatie zit niemand te wachten. Waar je helemaal voor moet oppassen is als de vriend vraagt of deze even wat met je auto weg mag brengen. Ongeacht of je bij hem woont.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100