wat kan ik het beste gebruiken om mieren te bestrijden in en rondom het huis?

ze komen al weer met hordes naar binnen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
8.9K

Het beste antwoord

herkenbaar... Allereerst heb ik de hele keuken uitgesopt... Alles van de kant etc dit hielp al behoorlijk. Bij de deur ontdekte ik een nest... Mss niet miervriendelijk maar werkt zeker... Kokendheet water over en in 't nest... Ook soda helpt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Strooi koffiedik op het pad van de mieren (en op andere plekken, eventueel).

Talkpoeder schijnt ook te werken.
13 jaar geleden
Gebruik bij de bestrijding van mieren geen bestrijdingmiddelen of mieren lokdoosjes. Strooi witte peper of kaneel over het mierenspoor of wrijf er met een teentje knoflook overheen. Ook aan goudsbloemen en tomatenplanten hebben mieren een hekel.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
trek een lijntje azijn, en vernieuw dat regelmatig gedurende een aantal dagen.
dit heeft bij mij goed gewerkt toen ik een miereninvasie in de keuken had.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ooit gehoord dat koperen voorwerpen op de aanloop route leggen wonderen doet. Maar oma heeft nog veel meer tips zie site
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal milieuvriendelijke tips:

Vriendelijk voor mier en tuin:

1. Plant goudsbloemen, afrikaantjes, lavendel, boerenwormkruid, of bieslook geplant wordt bij de plaats waar de mieren overlast bezorgen. Mieren hebben een hekel aan de geur van deze planten. Zij gaan om deze planten heen

2. Bij last van mieren kun je koperdraad voor de dorpel van de deur spannen. Mieren komen niet over koper heen.

3. Mieren blijven uit huis door gewone talk poeder te strooien. Bijv. langs de drempel van de buitendeur. Na regen wel herhalen. Goedkoop en milieu vriendelijk.

4 Leg daar waar de mieren binnenkomen enkele kruidnagels, de mieren mijden deze plaats.

5. Als je last van mieren heb in de keuken, moet je in de hoeken en randen van je plinten een lijntje gemalen kaneel strooien, mieren hebben een hekel aan de geur van kaneel.

Wel vriendelijk voor de tuin, maat niet vriendelijk voor de mieren:
1. Kokend water in de mierennesten gooien. Wel veel, want de mierennesten zijn lang. Dit moet je een aantal dagen herhalen.

2. Maïzena of ander bindmiddel bij het mierennest, als de mieren dit eten zet het uit en overleven ze dit niet.

3. Strooi bakpoeder bij het mierennest. De mieren nemen het mee in het nest en eten ervan. Ze overleven dit niet.

4. Vermeng een gelijke hoeveelheid poedersuiker met gedroogde gist, en strooi dat bij het nest. Uiteraard alleen bij droog weer! Onschadelijk voor kinderen en huisdieren.

5. Vermeng jam of stroop met gistkorrels (gedroogde gist). Doe wat op een schoteltje en plaats dit in de buurt van het mierennest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volg de mieren naar hun nest en strooi daar mierenpoeder van ecostijl dat is gebaseert op kruiden en dus niet giftig.
Door deze kruiden kunnen de mieren niet meer hun reukspoor vinden en verdwalen.
Hun reuksporen zijn hun snelwegen waarlangs ze heen en terug gaan naar en van hun nest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet dier en mileu vriendelijk maar toch het werkt wel.Ik gooi in het nestje bleekwater en gooi er dan kokend water over en weg zijn ze.