Wat is de juiste manier van mijn woonadres doorgeven als ik woon in een appartement?

Mijn excuses als deze vraag al eerder op deze site geplaatst is. Op het moment van schrijven kon ik het antwoord niet op deze site vinden.

Ik woon in een appartementengebouw met meerdere verdiepingen en veel bewoners met een eigen huisnummer. Het komt met regelmaat voor dat de postbezorger mijn post in de verkeerde brievenbus heeft gedaan (brievenbussen zijn aan buitenzijde gebouw), en dat de postbezorger mijn post en pakketjes in de hal van het appartement heeft geplaatst. Hoe kan ik dit voorkomen? Stel dat ik woon in een appartementengebouw met adres "Witte de witstraat 5", en stel dat ik binnen dit gebouw woon op huisnummer 2-4 (2e verdieping, huisnummer 4).

Tot nu toe gebruikte ik het volgende adres voor mijn post en bestellingen: Witte de witstraat 5-0024. Dit heb ik afgekeken van hoe het adres van de woning destijds op een advertentie van Ymere stond beschreven. In de praktijk werkt dit adres niet goed, ondanks dat mijn naam ook duidelijk op de post en pakketjes staat beschreven en dat mijn naam en huisnummer 2-4 naast elkaar staan vermeld bij de deurbel (e.g. Piet Puk 2-4)

Weten jullie een andere manier om mijn adres te noteren dat voor de postbezorger duidelijker is?

In dit gebouw hebben de brievenbussen geen naamplaatje. Ondanks dat ik denk dat het hebben van een naamplaatje op de brievenbus het probleem deels zal verhelpen, wil ik toch weten hoe ik het beste mijn adres kan doorgeven.

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
12.2K
ronron1212
5 jaar geleden
Wat staat er dan op de brievenbus?
SimonV
5 jaar geleden
Ik zou zelf Kerkstraat 5, huisnummer 2-4 zo schrijven:
Kerkstraat 5-2 nr 4.
Maar ik weet niet of dit een officiële schrijfwijze is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Huisnummer
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@ronron1212
Goede vraag!
De brievenbussen vermelden enkel het huisnummer binnen het gebouw. In mijn geval zou er dan "2-4" op staan. Ik ben momenteel bezig met het bestellen van een naamplaatje voor op de brievenbus. Toch wil ik graag weten of er een betere manier is van mijn adres doorgeven. @SimonV
Interessant! Inderdaad na wat Google werk kwam ik er achter dat het in the US gebruikelijk is op die wijze het adres te schrijven. Ik ga het uitproberen. Bedankt!
tinus1969
5 jaar geleden
Wat doen je buren?
Amadea
5 jaar geleden
Het adres wordt beter leesbaar als er niet alleen cijfers maar ook letters worden gebruikt. Bij zo'n appartementencomplex bij mij in de buurt is A voor de eerste verdieping, B voor de tweede, et cetera. Dan woon jij op Witte de Wittstraat 5 B4.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb zojuist gesproken met een PostNL medewerker en kreeg het volgende advies:
Zoals ik tot nu toe het adres doorgeef was de correcte wijze (i.e. Witte de witstraat 5-0024). Andere manieren zouden onduidelijk kunnen zijn voor de postbezorger en tot problemen kunnen leiden. Als tip gaf de medewerker wel aan op mijn brievenbus de "2-4" te veranderen naar "0024". Ik ga er mee aan de slag.
Allen bedankt voor het meedenken!

Antwoorden (1)

Je MOET zorgen dat er op de brievenbussen duidelijk ETAGE en NUMMER komt te staan. Het moet ook duidelijk zijn DAT het etage en huisnummer is.
Van namen wordt de bezorger helemaal kierewiet. Dan moet hij telkens voor ELKE envelop ALLE namen langsgaan.
Zie verder mijn reactie op SimonV.
De aanduiding "5-0024" slaat nergens op.
Tenzij de aanduiding "0024" etcetera op ALLE brievenbussen staat.
Zonder dat is het logisch dat hij alle post in de hal deponeert.
De aanduiding 5-0024 slaat nergens op. Tenzij de aanduiding 0024 etcetera op ALLE brievenbussen staat. Zonder dat is het logisch dat hij alle post in de hal deponeert.
Toegevoegd op 13 juli 2018 21:50: tekst
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Lees even de reacties bij de vraag. PostNL adviseert zelfs 5-0024.