Teakhout wel of niet behandelen ?

Niet behandelen. Teakhout vergrijsd van nature van goudbruin naar zilvergrijs. Teakhout vergrijst door de reactie van zuurstof en zonlicht (UV) met het kalkrijke teakhout. Dit heeft verder geen invloed op de levensduur van het hout.

Wel behandelen. Om uw tuinset op kleur te houden kunt u het behandelen met olie, beschermer of sealer. Wel dient u dan eerst uw tuinset te reinigen met de teak reiniger.
Een hoge drukreiniger is absoluut af te raden.

Hiermee spuit u de zachte delen van het hout weg en worden de meubelen ribbelig. Ze kunnen dan dan onherstelbaar beschadigd zijn.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank puurteak.

Andere antwoorden (2)

Insmeren met olie dan blijft het bruin. Of juist niet, dan slaat het wit uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behandelen met TEAKolie en bij nalaten gaat het vergrijzen.