Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je huismuizen uit je huis?

Afgezien van muizengif & muizenvallen, deze werken namelijk niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zie o.a. hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vangen-muis.17899
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Der zijn van die mensjes die ze bestrijde, TELEFOONBOEK!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huis schooooon houden & alle eten in hardplastic containers. Zorgen dat ze zich niet kunnen verstoppen & nesten vinden & verwijderen.

Midden in de winter alle deuren een paar dagen open zetten & verwarming uit wil ook helpen. Nadeel is dat dat ook wel eens mensen verdrijft ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kat inhuren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vorige week ook last gehad van een muis , mijn kat heeft
2 dagen en nachten voor de kast gelegen, en toen was
het raak, hij (de muis ) was niet lekker, maar wel dood.
Arm muisje maar helaas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een huismuis is vervelend ja
vaak komen ze op voedsel af
of je hebt een vogeltje binnen die knoeit het voer op de grond
over het algemeen is schoonhouden en voedsel goed opbergen al voldoende om de muis uit je huis te houden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je huis schoonmaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een muisvriendelijk valletje zetten met pindakaas,en als het muisje er in zit lekker naar het bos brengen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf muizen gehad en het is mij wel gelukt met muizengif,maar je moet er genoeg van stooien.ik weet helaas de naam niet meer van het gif, maar het waren rode korreltjes zagen er een beetje als een rijstkorrels.Daarnaast zul je je huis goed moeten schoonmaken.De muizen dragen dit gif naar het nest en de muizen drogen helemaal uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo ik ken het probleem
Nou inderdaad veel muizen doosjes met vergif neer zetten is de beste oplossing,daar na controleren en bij vullen ik had ze twee jaar op zolder nu is het al jaren stil.
ik zet wel elk jaar nieuwe doosjes neer gewoon preventief
vooral na de herfst ff een paar doosjes neer zetten
veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben hier veel vogels en kippen, dus muizen.
Sinds enkele jaren gebruik ik plastic muizenvallen, waar een permanente lokstof in zit.
Het duurt enige tijd, voordat je een muis er mee vangt, maar daarna gaat het prima!
Je plaatst deze valletjes, langs de wanden waar muizen graag langs lopen, met de open kant naar de wand.
Ze lopen er dan gewoon overheen, omdat een muis graag zo dicht mogelijk langs en tegen een wand aan loopt.
En dan is het bingo!Op plaatsen waar veel muizen lopen, gedroogd pepermuntkruid strooien zou ook prima helpen, maar dan zijn ze nog steeds niet je huis uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hygiëne is het belangrijkste en het eten daarna gelijk in de koelkast plaatsen en de keuken goed schoon maken.
Mochten er nog muizen zijn dan lok doosjes met aas neer zetten en op de plaatsen waar ze langs lopen, als er aan het voer geknabbeld is dan wel het oude voer wegdoen en vers voer er in ze komen niet op oud voer altijd af.

plaagdieren bestrijder :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding