Hoe krijg je huismuizen uit je huis?

Afgezien van muizengif & muizenvallen, deze werken namelijk niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Het beste antwoord

Zie o.a. hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vangen-muis.17899
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Der zijn van die mensjes die ze bestrijde, TELEFOONBOEK!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huis schooooon houden & alle eten in hardplastic containers. Zorgen dat ze zich niet kunnen verstoppen & nesten vinden & verwijderen.

Midden in de winter alle deuren een paar dagen open zetten & verwarming uit wil ook helpen. Nadeel is dat dat ook wel eens mensen verdrijft ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kat inhuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vorige week ook last gehad van een muis , mijn kat heeft
2 dagen en nachten voor de kast gelegen, en toen was
het raak, hij (de muis ) was niet lekker, maar wel dood.
Arm muisje maar helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een huismuis is vervelend ja
vaak komen ze op voedsel af
of je hebt een vogeltje binnen die knoeit het voer op de grond
over het algemeen is schoonhouden en voedsel goed opbergen al voldoende om de muis uit je huis te houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je huis schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een muisvriendelijk valletje zetten met pindakaas,en als het muisje er in zit lekker naar het bos brengen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf muizen gehad en het is mij wel gelukt met muizengif,maar je moet er genoeg van stooien.ik weet helaas de naam niet meer van het gif, maar het waren rode korreltjes zagen er een beetje als een rijstkorrels.Daarnaast zul je je huis goed moeten schoonmaken.De muizen dragen dit gif naar het nest en de muizen drogen helemaal uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo ik ken het probleem
Nou inderdaad veel muizen doosjes met vergif neer zetten is de beste oplossing,daar na controleren en bij vullen ik had ze twee jaar op zolder nu is het al jaren stil.
ik zet wel elk jaar nieuwe doosjes neer gewoon preventief
vooral na de herfst ff een paar doosjes neer zetten
veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben hier veel vogels en kippen, dus muizen.
Sinds enkele jaren gebruik ik plastic muizenvallen, waar een permanente lokstof in zit.
Het duurt enige tijd, voordat je een muis er mee vangt, maar daarna gaat het prima!
Je plaatst deze valletjes, langs de wanden waar muizen graag langs lopen, met de open kant naar de wand.
Ze lopen er dan gewoon overheen, omdat een muis graag zo dicht mogelijk langs en tegen een wand aan loopt.
En dan is het bingo!Op plaatsen waar veel muizen lopen, gedroogd pepermuntkruid strooien zou ook prima helpen, maar dan zijn ze nog steeds niet je huis uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hygiëne is het belangrijkste en het eten daarna gelijk in de koelkast plaatsen en de keuken goed schoon maken.
Mochten er nog muizen zijn dan lok doosjes met aas neer zetten en op de plaatsen waar ze langs lopen, als er aan het voer geknabbeld is dan wel het oude voer wegdoen en vers voer er in ze komen niet op oud voer altijd af.

plaagdieren bestrijder :D