Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er zitten een soort wormpjes (vermoedelijk muggenlarven) in ons zwembad, is dit schadelijk?

Er zitten tussen sinds vorige week wormpjes in ons zwembad, na wat foto's te hebben bekeken vermoed ik dat het muggenlarven zijn. Maar ik kon dus nergens heel duidelijk vinden of dit schadelijk is of niet, dus daarom vroeg ik me af of dit inderdaad erg is of dat het voornamelijk gewoon niet zo'n fijn idee is. Ook vroeg ik me af of iemand nog tips heeft om er vanaf te komen, want we hebben al een aantal dingen geprobeerd en het chloorlevel is goed, maar ze zijn er nogsteeds.

een jaar geleden
in: Tuin
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Muggenlarven komen in je zwembad doordat muggen hun eitjes in water leggen dat lekker warm is. Want dan is de kans dat hun eitjes uitkomen groter. Muggenlarven in je zwembad zijn niet gevaarlijk, maar het is natuurlijk niet prettig zwemmen.

Zorg voor een goede hoeveelheid chloor in het water, om te voorkomen dat de eitjes uitkomen. Bij een grote muggenlarvenuitbraak is een dubbele hoeveelheid chloortabletten gebruiken effectief. Na een dag of drie zal er geen larve meer te bekennen zijn.

Gebruik geen chloorbleekmiddel, want dat vervliegt snel en geeft onprettige afbraakproducten.
(Lees meer...)
Amadea
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding