Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In mijn tuin staat ontzettend veel onkruid? Is het handig om de grond te gaan frezen?

Na het frezen komt er een beste laag geel zand op en daarna bestrating.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

NEEN. De grond frezen kan een oplossing zijn, maar kan ook veel onkruidproblemen geven. Onkruid met ondergrondse uitlopers (kweekgras, zevenblad, brandnetels, klaver) en met penwortels (paardenbloem, distels e.d.) worden vermalen tot nieuw en veel groeibaar onkruid, dat je echt niet meer weg krijgt als het door de zandlaag heen komt. In plaats van frezen kun je beter dicht antiworteldoek leggen en daar een dikke laag geel zand overheen. Aantrillen tot vaste bodem en dan bestraten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Frezen zou je kunnen doen maar het lijkt mij overbodig. Gewoon even omspitten en ouwe worteltroep eruithalen zou genoeg moeten zijn. Een laag wit zand erop en betegelen en klaar ben je. Worteldoek lijkt mij ook overbodig want het onkruid komt voornamelijk van boven en niet van beneden, En onkruid groeit ook prima in geel zand.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding