In mijn tuin staat ontzettend veel onkruid? Is het handig om de grond te gaan frezen?

Na het frezen komt er een beste laag geel zand op en daarna bestrating.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
2.7K

Antwoorden (2)

NEEN. De grond frezen kan een oplossing zijn, maar kan ook veel onkruidproblemen geven. Onkruid met ondergrondse uitlopers (kweekgras, zevenblad, brandnetels, klaver) en met penwortels (paardenbloem, distels e.d.) worden vermalen tot nieuw en veel groeibaar onkruid, dat je echt niet meer weg krijgt als het door de zandlaag heen komt. In plaats van frezen kun je beter dicht antiworteldoek leggen en daar een dikke laag geel zand overheen. Aantrillen tot vaste bodem en dan bestraten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Frezen zou je kunnen doen maar het lijkt mij overbodig. Gewoon even omspitten en ouwe worteltroep eruithalen zou genoeg moeten zijn. Een laag wit zand erop en betegelen en klaar ben je. Worteldoek lijkt mij ook overbodig want het onkruid komt voornamelijk van boven en niet van beneden, En onkruid groeit ook prima in geel zand.