Waar kan je heen als je niet meer thuis wilt wonen?

Ik ben 16 jaar en door problemen wil ik niet meer thuis wonen. Waar kan ik op korte termijn heen? Ik kan niet naar familie of vrienden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
6.2K
Erna55
6 jaar geleden
Je hebt een behandelaar vanwege je depressie. Bespreek de thuissituatie met je behandelaar.

Antwoorden (2)

Toen ik uit huis ging op me 15e ging het via de huisarts. Via hem kwam ik terecht in een crisis opvang en via hun naar zelfstandigheidstraining.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dan zou je zelf naar het AMK moeten gaan via de website van AMK. hun zijn verbonden met het Jeugdzorg in jou regio. Wanneer jij naar de AMK gaat en je thuis situatie uitlegt wordt je overgeplaatst in een crisis opvang in jou buurt voor 6 weken, in die 6 weken zal de AMK de Jeugdzorg ingeschakeld in jou regio en die zorgen ervoor dat jij bij een pleeggezin komt of in een jeugd internaat waar ze je begeleiden. en als je 18 bent wordt je over geplaatst naar kamer training voor gedurende 6 jaar. Jou ouder(s) kunnen je niets doen omdat die mensen waar je geplaatst wordt jou beschermen. Ik heb het algemene nummer voor je uitgezocht. Hier zijn de gegevens en neem morgen nog contact met ze op. zorg er wel voor dat je je sofi nummer hebt (bsn nummer) heel veel succes.

Neem contact op met het AMK. 0800-2000 (gratis)
http://www.fjc-mb.nl/?page=kindermishandeling.html

Neem contact op met:
Jeugdzorg Nederland
Postbus 85011
3508 AA Utrecht
tel. 030 – 298 34 00
e-mail info@jeugdzorgnederland.nl
www.jeugdzorgnederland.nl
Vroeger kon het via de huisarts anoniem gaan, tegenwoordig gaat het niet meer zonder toestemming van je ouders. Want de wetten zijn veranderd en omdat je minderjarig bent moet de huisarts je ouders vragen om toestemming om je over te mogen plaatsen, en denk niet dat ze daarmee akkoord gaan. Vandaar via de AMK doe verwijzen en niet via jou huisarts.
Toegevoegd op 18 maart 2018 03:05: tekst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vanaf 16 jaar niet meer. Tussen 12 en 16 wel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hangt van de situatie af. in nederland helpt jeugdzorg tot 17,5 jaar