Wat voor beestje is dit?

Ik kom hem veel tegen in de keuken en woonkamer. Kan ook vliegen.
http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=z3udoydnitz
http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=f2ly2z1zzw4

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Een Meeltor.
Wat moet je nu doen?
Alles wat met meel te maken heeft nakijken, dus ook pakjes soep enz.ze vreten zich door elke verpakking heen.
Dan alles waar ze inzitten weggooien!, want er kunnen eitjes inzitten.
Alles nagekeken dan alles in bussen of plastic bakjes doen, dus goed afgesloten wegzetten.
De kast of kasten nakijken of er nog wat inzitten.
En daarna een potje met scherpe kruiden neerzetten, GEOPEND en doordat dee enkeling die je niet gevonden hebt geen eten meer heeft gaat op zoek naar eten kruipt in het potje en op die manier kom je er weer van af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

een tor!!

Toegevoegd na 55 seconden:
of kever net hoe je noemen wilt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ziet er uit als een mailtor.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Meeltor

Toegevoegd na 13 minuten:
Grinnik.. Meeltor natuurlijk. Waar zit ik met mijn hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is een mailtor net zoiets als de geelgetande waterkever?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hotmailtor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt niet alleen op een meeltor, het is er ook een. De vraagsteller kan beter alle meelproducten goed dichthouden en het beestje met zachte hand de deur uitwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@som: Nee, een geelgerande watertor is meestal niet binnenshuis te vinden :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had het ook over de geelgeTande ;o) Anyway, als je de typo verbeterd is het een goed antwoord natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geelgetande tor?? Nee joh, die van mij poetst dagelijks zijn tandjes, die zijn mooi wit hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik me maar afvragen waar die opmerking Hotmailtor vandaan kwam en die opmerking over de typo verbeteren...
Juist, ben net een hele tijd bezig geweest met mailboxen aanmaken...
Het doet me sterk denken aan de Geelgerande Waterkever, alhoewel de afwezigheid van de randjes me weer aan het twijfelen heeft gebracht.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1000!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je mijn lievelingsdier noemde krijg je van mij ook een plusje, hoewel het antwoord natuurlijk fout is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooruit +1 :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén van jullie 3en doet niet wat ze zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo? Ik zie 3 + (en als ik nog eens op plus druk krijg ik de melding: :"Stem kon niet worden toegevoegd." kortom, it wasn't I...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
It was I; heb het gecorrigeerd.
Deze tor of kever behoort tot de familie der zwartlijvigen en wordt in Nederland meel tor genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken hem vanuit Frankrijk. Ze zijn vreselijk traag en ze stinken als je ze probeert weg te jagen. Maar de naam, ben ik vergeten, helaas. Wij noemden ze altijd stinktorren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de tweede afbeelding zie je een meeltor. Volgens mij is dat een ander beest, want hij heeft twee geledingen en redelijk lange poten. Daarom denk ik dat het misschien een "gewone houtwormkever" is, want die heeft alleen bij de kop een geleding en wat kortere poten. Zie eerste afbeelding. Helaas is dat ongedierte met gevaar voor je meubels, beeldhouwwerken, manden en kisten.
Plaatje bij antwoord
Amadea