Hoe maak ik een gekleurd vak op een structuurmuur, en dan met strakke randen

We willen graag een gekleurd vak op de muur maken. De muur heeft structuur en het is dus best lastig om de randen mooi strak te krijgen, zonder dat de randen uitlopen. Tips zijn van harte welkom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11K

Antwoorden (5)

Afplakken met plakband en dan met acrylaatkit ttussen de muur en het plakband kitten dan met de vinger het overtollige kit weghalen dan sausen en plakband weghalen succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey dat wist ik niet! heb je dit zelf wel eens gedaan? klinkt als een goed idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké klinkt goed, maar ik begrijp niet helemaal hoe je het bedoeld. Ik wil graag een vlak paarse verf van 2x3 meter op een muur van 4x2,5 m maken. Dan plak ik dus de juiste grootte af en aan welke kant dan het kit? En hoe krijg ik die kit er dan na het sauzen er weer af?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind dit kit zeker geen goed idee
Het enige wat je kunt doen is de randen afplakken met schilderstape. Als je dichtbij staat zul je blijven zien dat de randen niet super strak zijn (is onmogelijk met structuur op je muur) maar van ver af, zal dit bijna niet opvallen.

Als alternatief kun je een ligt soort hout op hangen aan je muur en deze in de vorm en kleur maken die je zelf wil. Het makkelijke hieraan is dat je hem er zo weer afhaalt als je het zat bent. Of je geeft de achterkant een andere kleur, kun je afwisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee, maar in dit geval vind ik een kleur op de muur mooier
Dat is een moeilijke, eerst het vlak afplakken en dan de rest retoucheren met de hand. Er zit niets anders op, door de ruwe achtergrond blijft dit een probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een spuitbus zou het niet zo moeilijk zijn, gewoon afplakken en spuiten maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou eigenlijk niet. En het nadeel van spuiten is ook dat het veel spuitnevel geeft waardoor de rest van de woonkamer er ook onder komt te zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een spuitbusje valt dat reuze mee hoor, je spuit alleen de rand, en langs het afgeplakte deel en de binnenkant vul je dan met de roller of kwast !
Het vlak afplakken, de randen op de muur langs de tape eerst opvullen met verf, de kleur verf die op de muur zit, en dan heb je een vlakke baan en kun je een kleurvlak aanbrengen.