Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een Deva?

Iemand zei eens tegen me dat ik een Deva ben . Maar ik weet niet wat het betekend ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deva is een oormalig GV-lid, getrouwd met het GV-Oracle XiniX.

Toegevoegd na 6 seconden:
Daarnaast is Deva een stad in Roemenië.

Meest waarschijnlijk is echter dat de volgende betekenis bedoeld wordt:
"Deva is een verzamelnaam voor alle goddelijke of bovennatuurlijke wezens, en wordt gebruikt in het boeddhisme en het hindoeïsme. "

http://nl.wikipedia.org/wiki/Deva_%28godheid%29

Toegevoegd na 13 minuten:
eeh... oormalig in het eerste stukje moet uiteraard zijn: Voormalig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Goddelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Doe haar de groeten van me!
Zouden ze niet Diva bedoelen? Is waarschijnlijk wel van Deva afgeleid. Maar men zegt dit tegen een vrouw, die duidelijk aanwezig is, aandacht en bewondering naar zich trekt, soms ook een wat struise lichaamsbouw (een beetje grotere vrouw). Herken je hierin iets van jezelf, dan zal het dat geweest zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord 'deva' betekent in het Sanskriet 'god' of 'godheid'. Deva's zijn verlichte wezens uit het boeddhisme en hindoeïsme, bewuste spirituele wezens, zoals engelen, die orde brengen in alles wat bestaat.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Indo Europees, Sanskriet woord voor God, origineel het denken als een vrouw. Het moderne woord godin heeft veranderde bijbetekenissen gekregen die voor een mindere vorm van goddelijkheid staan. Nu staat het woord waarschijnlijk voor het woord God, ook al staat God bekend als de Grote/Goede Moeder. In het boeddhisme zijn Deva’s hoog ontwikkelde wezens die leven in verschillende niveaus van het bestaan. Deva’s worden bijna altijd geassocieerd met schoonheid en geluk. Moderne New Age versies van Deva’s zijn volgens sommigen gelijk aan engelen, natuurgeesten of feeën. Je spreekt Deva uit als Day-va.

M'n Engelse antwoord was verwijderd ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding