Wat is een Deva?

Iemand zei eens tegen me dat ik een Deva ben . Maar ik weet niet wat het betekend ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Deva Indo-European, Sanskrit word for God, originally thought of as feminine. The modern word Goddess has changed connotations to represent a lesser form of divinity. Deva had the meaning we typically think of as the word God today, however God was thought to be the Great Mother. In Buddhism Deva's are highly evolved beings who inhabit different levels of existence. Deva's are commonly associated with great beauty and bliss. Modern New Age versions of Deva's are thought of similarly to angels, nature spirits, or fairies. Pronounced Day-va.

Indo Europees, Sanskriet woord voor God, origineel het denken als een vrouw. Het moderne woord godin heeft veranderde bijbetekenissen gekregen die voor een mindere vorm van goddelijkheid staan. Nu staat het woord waarschijnlijk voor het woord God, ook al staat God bekend als de Grote/Goede Moeder. In het boeddhisme zijn Deva’s hoog ontwikkelde wezens die leven in verschillende niveaus van het bestaan. Deva’s worden bijna altijd geassocieerd met schoonheid en geluk. Moderne New Age versies van Deva’s zijn volgens sommigen gelijk aan engelen, natuurgeesten of feeën. Je spreekt Deva uit als Day-va. M'n Engelse antwoord was verwijderd ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100