Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat zijn dit voor eitjes in het gras?

Wij hebben net ons moeras gemaaid haha... oftewel ons natte hoge gras. En we kwamen dit tegen. Wat is dit?
Hoop dat de foto lukt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Goed joh, geen kippen toch eieren!
Zijn alleen slakkeneieren, waarschijnlijk van de segrijnslak, die maakt op vochtige plaatsen een ondiep kuiltje in de grond en leggen daar hun eieren in.
gelukkig wordt bijna alles weer opgegeten door vogels, anders hadden we misschien geen groen meer in de tuin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zijn slakkeneieren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze eerder door vogels of egels worden opgegeten. Maar als je je bezorgd maakt zou ik ze toedekken met een behoorlijke pluk van het gemaaide gras.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor ze hebben hun mamma en pappa niet nodig. Ook zonder hen eten ze alle jonge plantjes in je tuin wel op.
Volgens mij is Aasje het baasje! Lijken idd verdacht veel op slakke eieren.
Diverse heel kleine slakjes bij elkaar gezocht in de tuin.

Slakkeneieren zijn veel in de tuin te vinden, vooral op vochtige plekken. Het zijn net kristallen bolletjes. Ze zijn ook zeer goed bruikbaar bij het voorspellen van de toekomst: er kruipen ooit kleine slakjes uit!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding