Bij welke temperatuur kan je het beste voorzaaien?

Toegevoegd na 3 minuten:
Het gaat mij om het zaaien van zonnenbloemen binnen in huis of schuur.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Van af nu kan je voor zaaien,maar dan wel in bakjes binnen.
Ik zaai nu voor,alle zomer bloemetjes,die zet ik in bakjes
daar gebruik ik doosjes van eieren voor,goeie aarde nemen.
En dan zet ik ze op de verwarming in een lichte kamer.
Dan poot ik ze uit half Mei.
Harstikke leuk als je van de zomer je eigen bloemetjes in de
tuin hebt staan.
Succes.
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, prima : +
Moet ik ook eens gaan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor zonnebloem is het nog wel er vroeg hoor!
Rieneke1
11 jaar geleden
Precies Niels, mijn handen jeuken ook, maar ik oefen nog maar even geduld.
Ik heb geen zin in pierige plantjes.
Ik wacht nog een klein maandje, dat lopen ze snel genoeg in onder betere omstandigheden.
burgos
11 jaar geleden
Ik vind het altijd zo leuk deze tijd.
Lekker kijken wat je weer gaat poten dit jaar.
Heb er echt weer zin in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je te vroeg voorzaait kun je niks meer als de plantjes te groot worden en het is nog geen half mei,

Andere antwoorden (1)

Het is nu eigenlijk nog een a twee weken te vroeg voor het zaaien van zonnebloemen want zonnebloemen groeien zeer snel en worden vlug te groot om in een zaaibakje te laten staan. Ik zou er nog zeker enkele weken mee wachten totdat er zeker geen nachtvorsten meer te verwachten zijn.