welke boom is dit?

Toegevoegd na 51 minuten:
volgens iemand is het een pindaboom ,maar ik kan hier niets over vinden op het internet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Het zou de Clerodendrum bungei kunnen zijn. Deze wordt ook wel pindakaas boom of pindakaas struik genoemd, vanwege zijn geur. Het blad heeft er wel iets van weg..

http://www.palmaverde.nl/Mediterranee/Bloemen/Artikelen/2010/10/2_clerodendrum_bungei_-_pindakaasstruik.html

http://www.neerlandstuin.nl/struiken/clerodendrum.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pindakaasboom of kansenboom zijn er zo ver ik weet in twee soorten een lage en een hoge.
Het lijkt dat de naam pidakaasboom voor beiden gebruikt worden.
Op de foto is te zien de hogere soort die in eind augustus bloeit, de clerodendron trichotomum , later blauwe bessen.
Hij wordt een meter of 4 a 5.
De lage soort, die inderdaad naar pidakaas ruikt is de Clerodendron bungei, die bloeit nu bijna en is onwaarschijnlijk mooi, met bessen die groenachtigpaars-blauw zijn.