Hoe krijg ik mijn douche op juiste temperatuur?

Waar ik woon zit in de badkamer een tweekopskraan met warm en koud waarmee je de temperatuur instelt.

Sinds een aantal weken is het onmogelijk om de gewenste temperatuur te krijgen omdat water amper warmer wordt wanneer ik aan de kraan draai.
Daar tegenover staat dat een tikje verder draaien om het wel warmer te krijgen resulteert in te heet water.

Dit maakt het douchen minder aangenaam en ik heb huidiritaties ervan gekregen.

Is er een manier om dit op te lossen?

De douchekop is vier jaar oud en geen water besparende.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde gehad. Oplossing is een douche (of bad) thermostaatkraan aanschaffen. Je kunt een dure nemen, maar die van bv de Aldi was prima. "Thermostaatkraan Bent u op zoek naar een kraan waarop u met één knop de gewenste temperatuur in kunt stellen? Dan moet u een thermostaatkraan hebben. Met behulp van een thermostaatkraan voor uw douche stelt u zelf de temperatuur van het water eenvoudig vooraf in. Zo hoeft u niet te balanceren tussen de koud- en warmwaterkraan om tot de gewenste temperatuur te komen. U stelt simpelweg de gewenste temperatuur in op de thermostaatkraan en u geniet direct van een lekker warme douche!" https://www.sanitairwinkel.nl/c/186/kranen/douchekranen/douche-thermostaatkranen/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100