Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn douche op juiste temperatuur?

Waar ik woon zit in de badkamer een tweekopskraan met warm en koud waarmee je de temperatuur instelt.

Sinds een aantal weken is het onmogelijk om de gewenste temperatuur te krijgen omdat water amper warmer wordt wanneer ik aan de kraan draai.
Daar tegenover staat dat een tikje verder draaien om het wel warmer te krijgen resulteert in te heet water.

Dit maakt het douchen minder aangenaam en ik heb huidiritaties ervan gekregen.

Is er een manier om dit op te lossen?

De douchekop is vier jaar oud en geen water besparende.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
TurfGraver
8 jaar geleden
Huur of koop?
Indien koop, investeer in een goede thermostaatkraan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probeer eerst eens twee dingen:
Draai de hete kraan helemaal open en regel het dan bij met koud.
Of precies andersom. Koud helemaal open en bij regelen met warm. (dit zal waarschijnlijk te koud water opleveren) Wat ook kan werken: bij een andere kraan (wastafel) de heet water kraan een stukje open doen. (zonde van het water, maar als tijdelijke oplossing)
(zou misschien ook met koud kunnen werken)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook als het gaat om een huurhuis, dan zal de huurbaas niet een thermostaatkraan aanschaffen. En je kunt altijd de thermostaatkraan mee nemen of doorverkopen aan de volgende huurder of de huurbaas als je de oude kranen niet meer hebt of geen zin het om deze terug te zetten. En persoonlijk zou ik eerste de koude kraan half openzetten en daarna met de warme water bij regelen. Wel vooraf via een andere kraan warm water vragen, anders wordt je ketel niet wakker. Waarschijnlijk heb je een nieuwe ketel en oude kranen om de temperatuur te regelen. Succes en laat even weten welke tip werkte en dan weet de volgende vraagsteller wat het juiste antwoord in dit geval de juiste was. En sommige tips zijn goedkoper dan de anderen :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat om een studentenhuis.
Ik heb geprobeerd om te douchen met de koude kraan aan bij de wastafel, dit hiermee kwam ik wel wat dichterbij de gewenste temperatuur. Als ik koude kraan half open zet dan is het te koud om te douchen.
Het instellen van de temperatuur zit binnen een kwartslag van de koude kraan met de warme kraan op vol open. Een half open warme kraan gebruiken levert een hele slechte straal op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De ketel is bijna 25 jaar oud trouwens, absoluut geen nieuwe.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde gehad.
Oplossing is een douche (of bad) thermostaatkraan aanschaffen. Je kunt een dure nemen, maar die van bv de Aldi was prima.

"Thermostaatkraan
Bent u op zoek naar een kraan waarop u met één knop de gewenste temperatuur in kunt stellen? Dan moet u een thermostaatkraan hebben. Met behulp van een thermostaatkraan voor uw douche stelt u zelf de temperatuur van het water eenvoudig vooraf in. Zo hoeft u niet te balanceren tussen de koud- en warmwaterkraan om tot de gewenste temperatuur te komen. U stelt simpelweg de gewenste temperatuur in op de thermostaatkraan en u geniet direct van een lekker warme douche!"

https://www.sanitairwinkel.nl/c/186/kranen/douchekranen/douche-thermostaatkranen/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ o.a. gamma vanaf 39,-
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik het geld heb, dan schaf ik een thermostaatkraan aan.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing