Na hoelang is een vakantie geen vakantie meer?

Per maand of per jaar.
Stel ik schrijf mij in bij mijn ouders (woon daar dan ook, de dagen dat ik niet 'op vakantie' ben) en de rest van de tijd ben ik in het buitenland en ben ik daar dus 'op vakantie' (maar ik woon bij iemand in).

Ik begrijp dat ik maximaal 90 dagen daar mag blijven ivm dat je daarna uitgeschreven wordt hier, maar wat als ik 90 dagen ga, 14 dagen terugkom, weer 90 dagen ga..enzovoorts.

Wanneer is dat strafbaar?
Vanaf wanneer stopt UWV dan de Wajong?
(Omdat het te lang vakantie zou zijn). En vanaf wanneer stopt de belastingdienst de zorgtoeslag?

Het gaat om een EU land.

Hopelijk is het duidelijk, anders hoor ik het graag. Bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als feitelijk sprake is van "wonen" in het buitenland (i.p.v. verblijven) raak je de uitkering kwijt. Voor elke "vakantie" moet je tijdig contact opnemen met UWV. Het oordeel van UWV over het "woonland" is bepalend. "Bent u elk jaar enkele maanden in Nederland en enkele maanden in het buitenland? Dan is het soms lastig te bepalen wat uw woonland is. UWV gaat dan uit van het volgende:     Bent u minder dan 4 maanden per jaar in het buitenland? Dan woont u in Nederland.     Bent u 4 tot 8 maanden per jaar in het buitenland? Dan bent u een pendelaar. U kunt dan zelf aangeven wat uw woonland is.     Bent u meer dan 8 maanden per jaar in het buitenland? Dan woont u in het buitenland." 

Bronnen:
https://www.uwv.nl/particulieren/internati...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100