Hoe weet je of je te veel kleding hebt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het niet meer normaal in een kledingkast past.
Als je niet alle kleding meer draagt.

Antwoorden (2)

Dit is relatief en dus per persoon verschillend. Of je te veel kleren hebt bepaal je zelf.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je ineens iets tegenkomt in de kast waarvan je niet meer wist dat je het had! :)
Nou, dat zal wel mee vallen, maar een kwestie van teveel is vaak ook een kwestie van geen ruimte meer. Of alle planken in de legkast zijn vol of het hangt niet meer netjes maar opgepropt naast elkaar in de kledingkast.

Je kunt ook teveel van hetzelfde hebben. Dan kan je dus saneren in kleuren bv.

Nog een mogelijkheid is dat je een beetje afgevallen (of aangekomen) bent en daardoor meerdere maten in de kast hebt. In dat geval is het wel teveel qua ruimte, maar wellicht niet teveel per maat.
Het antwoord is sorteren: drie stapels maken. Weg, houden en twijfel.

De stapel twijfel is altijd het grootst. Deze kleding vouw je op en doe je in een grote doos, die je op zolder of in de berging zet. Als je niets mist, kan deze doos over een jaar weg.

Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ter aanvulling, als er iets in je kast hebt wat je nauwelijks of niet hebt gedragen kun je ook overwegen om het weg te doen.
maar; soms ligt er iets zolang in de kast, dat het ineens weer in de mode is!