Keuken kraan die incidenteel lekt. Hoe kan dat en wat te doen?

Ik heb een keukenkraan die incidenteel lekt (zeg eens in de 2-3 weken). Het duurt dan een halve dag tot 2 dagen dat deze druppelt, de kranen zijn dan ook zeer moeilijk dicht te krijgen. Maar even zo vlug als het verschijnt, verdwijnt het probleem meestal weer. We hebben al meerdere kleine reparaties toegepast (sierhuizen vervangen bijv), maar zonder resultaat. Enig idee wat dit kan zijn en wat te doen? Bij voorbaat dank. Fred

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Dit lijkt er op dat de rubber ringen versleten zijn. Nu is het afhankelijke van de temperatuur, waterdruk, luchtdruk of de rubber gaat lekken of niet.

Je kunt de rubberring(en) vervangen of de hele kraan vervangen.