Hoe kan ik mijn te korte gordijnen langer laten lijken?

Wij hebben gisteren onze gordijnen geleverd gekregen. We hadden het idee dat ons gordijn tot net over de vensterbank zou zijn. Echter, ons gordijn is 3cm boven onze vensterbank.
Hoe kunnen wij zonder te laten naaien, ons gordijn langer laten maken en ziet dit er raar uit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
20.3K
paulus811
6 jaar geleden
Of je verplaatst de vensterbank omhoog.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat mag niet, want het is een huurhuis. Waar kan je een loodketting kopen en zijn er miss andere opties om niet perse te hoeven naaien? Ik las dat het kan uitzakken, maar is het bij elke gordijn het geval?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Neem contact op met de leverancier van de gordijnen, zeg dat de gordijnen niet aan je verwachtingen voldoen en te kort zijn, als het mee zit komt de leverancier met een oplossing.
Inekez1
6 jaar geleden
Is het niet simpeler om de gordijnrail of roede wat lager te hangen? Als er haken in de band zitten, kun je die soms verschuiven, die met ritssysteem eerst helemaal er uit schuiven en dan van bovenaf er weer in. Heb je een gordijn met ingenaaide plooien waar metalen haken in zitten, dan kun je er ook extra lange haken in zetten. Je gordijn komt dan lager tegen de rail te hangen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er bestaat een soort dubbelzijdig plakband om een laag stof aan een andere laag stof te plakken. Je legt dat plakband tussen de 2 lagen en gaat er dan met een hete strijkbout over.

Antwoorden (1)

Als je ze zelf hebt opgemeten, hoef je van de leverancier niets te verwachten. Als de leverancier de maat heeft genomen mag je verwachten dat ze hersteld worden in de gewenste lengte.
Als je ze zelf wilt verlengen, kan je de zoom eruit halen en ze op maat maken met instrijk-band, dan hoef je niet te naaien. Dat band strijkt de zoom met kleefkracht zonder dat er naaiwerk aan te pas komt.
Wacht niet op "uitzakken" want dat werkt niet, tenzij je zeer goedkoop spul gekocht hebt, maar zelfs dan kan het ook zijn dat ze krimpen in plaats van uitzakken!
Ivana
6 jaar geleden
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Kan nog 1 ding zijn. De gordijnen zijn te kort gemaakt. Ik heb get laatst andersom gehad bij Leentjebakker. Ik bestel een gordijn van 180 lang en 134 breed. En ik kreeg 180 bij 136 pastte dus niet. Op kosten van Leentjebakker hersteld. Dit kan ook het geval zijn bij Anoniemm87, meet de gordijnen na. Als ze korter zijn dan de opgegeven maat...