Waar kan je een extra kussensloop van een dekbedovertrekset kopen?

Wij hebben bij een winkel een dekbedovertrekset gekocht, echter het is voor eenpersoon. Ik vind het wel vreemd, want de maat is 140x200 cm en dat is voor een tweepersoonsbed. Omdat het goedkoop en een leuke printje heeft, hebben wij het gekocht. Alleen nu hebben we dus alleen een kussensloop van deze print. Kan je het ook ergens apart kopen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Een dekbedovertrek van 140 x 200 cm is toch wel EENPERSOONS en het is dus logisch, dat er maar één kussensloop bij zit.
Je zou via internet kunnen gaan shoppen om eventueel een zelfde design te vinden, maar de kans is vrij klein dat je zoiets nog vindt.

https://www.smulderstextiel.nl/day-dream-liselot-dekbedovertrek-8881/shopart/56205/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn altijd tweedehandsjes te vinden op Marktplaats, dan heb je een reserve dekbedhoes of je koopt alleen de kussenslopen voor een klein prijsje.

Met bedden heb je een 1-pers. en 2-pers. en daartussen in een twijfelaar van 1.40cm breed, kijk daar is dit dekbed voor bedoeld. Alleen er zijn nog maar weinig mensen die in een twijfelaar met zijn tweeën slapen. Vandaar het enkele kussensloop.
Je kunt natuurlijk bij de beddenwinkel informeren naar een extra kussensloop of beter nog dit dekbed ruilen voor een tweepersoons, maar wat let je om eens op Marktplaats te speuren en een tweedehands op de kop te tikken? Is niet onmogelijk, vraagt wel geduld. Succes!