Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe laat ik mijn brievenbus weer sluiten?

Ik woon hier nog maar een maand en het blijkt dat mijn brievenbus steeds, na elke bestelling, blijft openstaan. Hij valt dus niet meer dicht. Ik heb er aan de binnenkant al een tochtstrip voor zitten. Ik heb geprobeerd hem te oliën...maar het draaimechanisme is van kunststof en de zaken veranderen er niet door.
Wie heeft nog een tip /advies...?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
4.5K
ItisILeClerc
6 jaar geleden
Dan monteer je toch een andere?
Ze kosten geen vermogen.
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-brievenbusklep-met-borstel-wit/p/B120466?sg=b
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
WD 40 kan niet missen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een brievenbus met kunststof klep moet je absoluut niet oliën. Het probleem is dat de beide delen kunststof niet meer vrij langs elkaar willen draaien en dat is door het toevoegen van olie alleen maar erger geworden. Probeer of je het klepje los kunt halen van de rest, zodat je alles goed kunt schoonmaken. Als het niet los kan: spuit er wat keukenontvetter op en probeer met een kwast zoveel mogelijk vuil en vet weg te krijgen.
(Lees meer...)
Inekez1
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding