mijn lepels (geen zilver) zijn zwartgeworden, hoe krijg ik die schoon? de folie/soda methode werkt niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Antwoorden (5)

met een poetsdoek vrees ik voor je.
De soda-zilverpapier truc werkt ook alleen met zilveren lepels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er van af van welk materiaal ze dan wel zijn als ze niet van zilver zijn.
Misschien zijn ze van koper? dan kun je koper poets gebruiken Wanneer ze van tin zijn zou je wellicht tin poets kunnen gebruiken al weet ik niet of tin poets bestaat.
Anders zou je ze voorzichtig eens kunnen afwassen in een hand warm sopje met dreft en kijken of dat resultaat geeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het chroomlaagje versleten. Dan kun je ze het beste weggooien en nieuwe lepeltjes kopen.
Zo niet, dan kun je ze proberen te poetsen met een pasta voor chroom en andere metalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg eens een lepel een nacht in de karnemelk. Grote kans dat hij morgen weer schoon is....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een paar dingen hebt geprobeerd en het lukt nogmaals niet, haal dan beter een nieuwe, je weet maar nooit of het schadelijk voor je kan zijn.