Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn lepels (geen zilver) zijn zwartgeworden, hoe krijg ik die schoon? de folie/soda methode werkt niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

met een poetsdoek vrees ik voor je.
De soda-zilverpapier truc werkt ook alleen met zilveren lepels
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er van af van welk materiaal ze dan wel zijn als ze niet van zilver zijn.
Misschien zijn ze van koper? dan kun je koper poets gebruiken Wanneer ze van tin zijn zou je wellicht tin poets kunnen gebruiken al weet ik niet of tin poets bestaat.
Anders zou je ze voorzichtig eens kunnen afwassen in een hand warm sopje met dreft en kijken of dat resultaat geeft
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het chroomlaagje versleten. Dan kun je ze het beste weggooien en nieuwe lepeltjes kopen.
Zo niet, dan kun je ze proberen te poetsen met een pasta voor chroom en andere metalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg eens een lepel een nacht in de karnemelk. Grote kans dat hij morgen weer schoon is....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een paar dingen hebt geprobeerd en het lukt nogmaals niet, haal dan beter een nieuwe, je weet maar nooit of het schadelijk voor je kan zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding