Uitschrijven bij gemeente en inschrijven bij andere gemeente hoe werkt dit?

Beste lezer,

Echter heb ik wat vragen.

Eind deze maand moet ik me uitschrijven in de gemeente waar ik nu verblijf.
Ik heb andere werk gevonden in de nieuwe gemeente, alleen ga ik een tijdje inwonen bij een familielid met een koopwoning.

Echter wil ik me post ontvangen op een postadres / briefadres. Echter omdat ik 2 maanden nog heb om uit de financiële problemen te komen. Schuld ik niet zo erg. Maar wil het voorkomen dat het erger wordt vandaar het inwonen bij een familie lid.

Hoe werkt dit beste mensen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet je inschrijven op het adres waar je daadwerkelijk woont. Dat doe je bij de gemeente van je nieuwe (tijdelijke) woonadres, binnen 5 werkdagen nadat je daar bent gaan wonen. Uitschrijving bij de vorige gemeente gebeurt dan automatisch. Waar je werkt is niet van belang. Je kunt een postbusnummer nemen (kost geld!) om je post te ontvangen. Alle officiële post van overheidsdiensten (o.a. gemeente, belastingdienst, cjib, etc.) wordt echter nooit naar een postbusnummer gestuurd maar gewoon naar je woonadres. Zelfs voor mensen zonder vast woonadres is een postbusnummer niet toegestaan voor post van de overheid, daarvoor dient een briefadres. Een briefadres is altijd een adres bij iemand thuis, of bij een instelling. De bewoners van dat huis zijn er dan verantwoordelijk voor dat jij je post op tijd krijgt. Voor jou is het het meest logisch om als briefadres en postadres dus gewoon je tijdelijke woonadres bij je familielid aan te houden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100