Hoe komt een slang aan zijn gif?

Maakt hij dat zelf aan of zit het al in zijn lichaam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Het beste antwoord

hij maakt het aan, daarom kun je slangen ook "melken"

Toegevoegd na 59 seconden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slangen#Giftige_slangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het gifapparaat bij gifslangen bestaat uit een klier die het gif produceert, een transportkanaal voor het gif en een tand om het gif te injecteren. In de volgende alinea's wordt gekeken naar de wijze waarop gifslangen via hun giftanden het gif over brengen in het slachtoffer. Slangen hebben zes rijen met tanden in de bek. Vier in de bovenkaak en twee in de onderkaak. De rijen tanden kunnen onafhankelijk van elkaar bewegen. De tanden van gifslangen verschillen sterk van elkaar en kunnen gebruikt worden om een systematische indeling van slangen te maken. We kunnen een drietal typen gebitten onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op precies dezelfde wijze als die aan zijn staart komt, het wordt er standaard bij geleverd...

Die hoeft niet op woensdagochtend heel vroeg naar de Lidl hoor, voor zijn vergif...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuinslangen?
slangen maar ook andere dieren die een giftige substantie uitscheiden maken dit gif aan uit elementen die ze uit hun voedsel halen in speciale klieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel je niet teveel voor bij het woord GIF. Het is uitsluitend een eiwit waar wij allergisch voor zijn. Gif als stof bestaat niet. Het is een beetje vergelijkbaar over de discussie die je krijgt bij geneesmiddelelen, dat de natuur de beste geneesmiddelen zou leveren en dat die ook niet giftig zou zijn. Niets is minder waar. Al die natuurlijke eiwitten zijn voor de mensen giftig.