Mocht je nu nog aan tomatenplanten kunnen komen, dan gaat het nog wel, als ze gaan bloeien, dan niet meer dan twee bloemtrosjes er aan laten zitten en daarna de kop er uit, maar dan heb je nog steeds wel 1 kg. tomaten van een plant, sla kan nog wel tot september.
Kijk even bij een tuincentrum wat er nog aan groente plantenjes te koop is, er kan nog heel veel geplant worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Sla in iedergeval nog wel. Dat groeit snel genoeg.
Als je jonge tomaten plantjes koopt ipv zaaien zal je ook nog wel wat tomaten kunnen oogsten.
Vaak wordt wintergroente (kool) in deze tijd geplant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boerenkool kan eerdaags de grond in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan nog veel zetten. Tomaten alleen doen als de bloemen er al in zitten. Anders wordt het een teleurstelling zonder kweek kas.

Afgelopen weekend heb ik gezaaid:

Rucola
IJsbergsla
Bieten
Zomerwortel
Venkel
Paksoi
Radijsjes
Lenteuitjes
Broccoli

De eerste plantjes staan nu al boven de grond.

Ook kan je pootgoed voor witte kool, rode kool, spruitjes, prei en boerenkool nog wel zetten. Het wordt niet super meer, maar kan wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bijna alle groentes nog planten als ze maar boven de grond groeien.
kool soorten ,peterselie sla andijvie spinazie das dus geen probleem. maar voor knolletjes als bieten aardappels en radijs ben je te laat en maiz lukt ook niet meer.
Maar denk eraan dat je ze wel donders goed water geeft met dit weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt nu nog sla zaaien. Tomaten is te laat. Verder kun je nu nog andijvie zaaien en je kunt nog twee weken bonen leggen. Wat je verder nu nog kunt planten in de tuin zijn bijv. op de markt gekochte preiplanten. Verder nog late bloemkool, spitskool en savooiekool.
Dat is in een groentetuin allemaal nog mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tomaten dat lijkt me wat te laat.
Sla gaat t/m Augustus.
Er zijn nog genoeg andere mogelijkheden:
Andijvie, biet, bloemkool, Cichoreisla, Postelein, radijs,
Rammenas, Raapsteel, Spinazie, Wortelen.
Deze kunnen nog allemaal gepoot en gezaaid worden.