als van een huis gezegd wordt dat het zoveel vierkante meter groot is, gaat het dan om het grondoppervlak of tellen ook ook de verdiepingen mee?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Als van een huis gezegd wordt dat het zoveel vierkante meter groot is dan gaat het om de WOONoppervlakte. Omdat je in de kamers op de 1e (en andere) verdiepingen ook kan wonen, is het logisch te begrijpen dat deze ook mee tellen in het aantal m².

Het beste antwoord

De verdiepingen en eventuele uitbouw worden ook meegeteld.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor het berekenen van de woonoppervlakte wordt uitgegaan van binnenmaatse metingen (van muur tot muur) van vertrekken met een duidelijke woonfunctie.
Makelaars dienen zich bij het berekenen van de woonoppervlakte van een huis te beperken tot de netto woonoppervlakte. Volgens de NVM meetinstructie vallen bergruimten, vlieringen en balkons daar bijvoorbeeld niet onder.

Als de perceeloppervlakte bedoeld wordt: dit is het stuk grond, waar de woning op staat. Hiertoe behoren ook eventueel aangekochte percelen.
SimonV
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Plus !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja de totale ruimte van de verdieping(en) zonder tuin meegerekend.