Wat is de beste manier om mijn slaapkamer warm te krijgen?

In mijn huis staat de thermostaat beneden, en is de slaapkamer boven. Zodoende slaat de verwarming pas aan als het beneden koud is. In mijn slaapkamer is het daarom soms wel 4 graden kouder. Wat is een handige oplossing om dit op te lossen, zodat ik niet bibberend mijn bed hoef op te zoeken? Ps. ik heb nu een elektrische mobiele verwarming als oplossing, maar die maakt wat teveel herrie voor in de slaapkamer...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
13K

Antwoorden (7)

Ik heb op mijn slaapkamer geen normale plafondlampen maar zes halogeen lampen in het plafond. Samen met mijn bureaulampje met gloeilamp is het binnen vijf a tien minuten warm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat niet zware energie verspilling?
Zet beneden daar waar de thermostaat meet , een uurtje of 2 van te voren 1, of 2 of radiatoren dicht ! Dus wat radiatoren dicht beneden en de instelling Vd thermostaat niet veranderen . Wat gebeurt er dan ? Dan blijft het wat koeler beneden en wordt het boven zeker wat warmer . Zet evt voor je echt na bed gaat de thermostaat wat lager maar je zult direct het verschil voelen . Let op worden je radiatoren boven überhaupt niet goed warm of gedeeltelijk ! Ontlucht de boel , vul het systeem , en kijk of druk Vd ketel niet onder niveau staat ook bijvullen . Weet je niet hoe dat gaat raadpleeg een handig persoon , of een vakman . Ps begin met 1 radiator dicht te zetten het dichtst bij de thermostaat . Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een uur of 2 voor dat je naar boven gaat om te slapen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan draai je ze direct dicht ! Als je toch niet thuis bent ! Als je dan thuis komt is je hele huis lekker warm .
De meeste thermostaten hebben een 'open haard' functie (of een soortgelijke naam). Deze is ervoor dat wanneer je beneden de open haard aan hebt staan. Dan branden de radiatoren beneden niet, maar boven wel, en wordt het boven niet te koud. Dit werkt ook wanneer je geen open haard hebt of aan hebt staan, gewoon kwestie van aanzetten, dit moet wel handmatig.
Ik weet niet of jou thermostaat die functie heeft, maar die kun je wellicht opzoeken in de handleiding of op de thermostaat zelf. Ook kan je iemand vragen die er meer van weet. (of zelfs opzoeken op internet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan kun je beneden de ramen openzetten zodat je thermostaat nooit afslaat.
Een zak met ijsblokjes er op leggen helpt ook prima.
Ik heb nog wel meer tips (Co2 brandblusser) maar dat zal ik je wel vertellen als je geïnteresseerd bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overal thermostaatkranen op.
Er zijn er ook die programmeerbaar zijn en/of draadloos communiceren met een centrale thermostaat.

In energieverbruik goedkoper dan de meeste andere halve oplossingen.
Zeker als je dit in combinatie doet met het verlagen van de cv-water-temperatuur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is de beste en snelste oplossing een elektrisch ventilatie kacheltje, deze verwarmt zeer snel en is veel goedkoper in gebruik dan de C.V.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Warme douche nemen of een paar kruiken tegen jezelf aan leggen voordat je gaat slapen. Soort van sauna-idee. Of je drinkt iets dat warm is (geen koffie). Maak jezelf gewoon warm dan voelt het als lekker fris. Je kunt ook de verwarming uit doen en jezelf bedklaar maken.
Je bed voorverwarmen met een paar warme kruiken en dan meteen het warme bed in.
Je kan ook je verwarming een tijdje laag zetten. Als je dan korte tijd voordat je naar bed gaat even de verwarming hoger zet dan slaat die ook boven aan.
Electrische deken vind ik zelf niet zo veilig. Je hebt ook allerlei kussentjes en zo met van die pitten die je in de magnetron legt en die je in je hals kunt leggen. En als je in de laatste situatie je bed dicht bij de radiator hebt staan dan voel je dat ook. Voor het geval je een radiator hebt dan. (Ik slaap in de winter in de kleinste kamer en die is het snelst warm. In de grootste slaapkamer is de verwarming uit.)

Toegevoegd na 5 minuten:
Korte samenvatting:
Zorg dat jijzelf warm wordt. Verwarm je bed voor. Maak je woonkamer kouder. Als jezelf warm bent dan is dat geen probleem. Zet dan even de verwarming aan voordat je echt naar bed gaat zodat ook boven de verwarming aan gaat.