poortdeuren die naar buiten draaien over grond van gemeente (woonerf) mag dat ?

Wij wonen aan een woonerf achter een blokhuizen waarvan diverse hun poortdeuren naar buiten laten draaien,wel liggen er halve manen achter de schuurtjes om het verkeer omheen te laten rijden maar volgens mij zijn deze neergelegd eerder om wild parkeren tegen te gaan. Van wegen het gevaar van open waaien en het plotseling openen van deze deuren en ook omdat wij in draaien in een parkeervak aan huis en het zo zou kunnen voorkomen dat er schade ontstaat,bij wie we dan moeten aankloppen ? gemeente doet het af dat het mag volgens artikelen in een bouwbesluit van 2012 art 2.7.Ik ga er van uit dat ze de makkelijkste weg willen kiezen,anders zijn ze verplicht om diverse bewoners aan te schrijven hiervoor. Het art gaat volgens mij over buitendeuren van huis/panden en niet over poortdeuren.

6 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Het is afhankelijk van de gemeente waar je woont. Neem contact op met de gemeente om te vragen of het toegestaan is om poortdeuren naar buiten te draaien over de grond van de gemeente.
Bronnen:
een maand geleden