Nicotineaanslag huurwoning.. Waar te beginnen?

Heb woningruil gedaan alleen de vorige mensen rookte binnenshuis en heb een open keuken.
Ze hebben geprobeerd alles te maskeren met verf helaas erna pas gezien

Wie kan me vertellen wat ik kan doen of kan laten doen? Om de muren en plafonds weer schoon tekrijgen en tekunnen witten sausen etc.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
2.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met goede verf overschilderen.
TurfGraver
6 jaar geleden
Inderdaad. Goede muurverf, voorbeeld:
https://www.gamma.nl/assortiment/alabastine-muurverf-nicotine-en-andere-vlekken-wit-mat-2-5-liter/p/B303448

Antwoorden (2)

Eerst alles goed af nemen met ammoniak het ruikt verschrikkelijk dus zet wel alle ramen of deuren open ,maar het helpt je wel om er van af te komen
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
Dat had gemoeten voordat het werd overgeschilderd. Er zit nu al een verflaag over de nicotine-aanslag.
Ik kan je maar één advies geven wat daadwerkelijk goed helpt, omdat ik het zelf heb meegemaakt....koop een blik muur- en een blik plafondverf van 'Alabastine 2 in 1'!
Niet om reclame te maken, maar die werkt echt perfect.

Ik kwam ook ooit in een huurhuis waar de vorige huurster zeker 40 jaar gerookt had en nooit behangen had . Ze had alleen geverfde muren in huis en alles was bruin en donker toen ik erin kwam. Ze was overleden en had kip noch kraai, dus we moesten het zelf verven, de wooncorporatie deed dit niet. Binnenverven deed de huurder volgens de regels van hen. Nu is mijn man geleerde schilder dus het was voor hem een klusje dat niet zo lang duurde...het schoonmaken was nog het ergste.

Na schoonmaken, voorstrijken en nog een keer verven zag alles er weer mooi en wit uit. Helaas was al na een paar uur alles weer geler geworden en kwam de nicotine er weer doorheen. Mijn man heeft toen met de wooncorporatie overlegd en heeft verlangd dat zij de kosten zouden vergoeden die hij moest maken omdat de vorige huurster dit niet meer kon en eigenlijk had moeten doen. We kregen begrip van hen en konden toen Alabastine 2-in-1 kopen, omdat de blikken vrij prijzig zijn.
Hadden we dat maar meteen gedaan....het had veel tijd gescheeld!

Deze verf isoleert vlekken als nicotine en alles dekt in één keer. Je hoeft niet voor te strijken maar een laag is al voldoende om een mooi dekkende effect te bereiken en de nicotinevlekken kwamen ook echt niet meer terug!
amc