Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een woning huren zonder garantsteller?

Ik ben student, 21 jaar oud, slachtoffer van huiselijk geweld en wil graag uit huis. Ik heb gespaard, ontvang een inkomen en kan prima leven. Het enige is dat ik voor de meeste studio's iemand nodig heb die garant staat voor mij. Mijn ouders willen dit niet doen voor mij. Is er een mogelijkheid om het zonder iemand te doen die garant staat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gaat het over Nederland, of België? In Nederland is er de sociale woningbouw, de situatie in België ken ik niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In Nederland! Maar vaak kom ik niet aan een woning in de sociale woningbouw omdat ik niet lang genoeg ingeschreven sta en het meestal gaat om eengezinswoningen.
Antoni
8 jaar geleden
Misschien een ander familielid, bijvoorbeeld een tante of oom?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien kun je op kamers. Zonder vast inkomen of garantstelling lukt het alleen om een sociale huurwoning te huren. Bij sociale huurwoningen worden ook appartementen aangeboden, loting woningen en jongerenwoningen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je trouwens slachtoffer bent van huiselijk geweld, kun je misschien ook tijdelijk een kamer krijgen in een opvanghuis. Zij helpen je dan verder met het krijgen van een woning.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is het nog gelukt? Want ik heb ongeveer hetzelfde probleem

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je kan proberen contact op te nemen met de woningbouwvereniging waar je iets wil huren en vragen of zij verplicht een garantsteller willen hebben. Je kan hierbij aangeven dat je genoeg verdient en zelfs een gespaard budget hebt voor eventuele tegenvallers. Ook kan je als optie geven om 1/2/3 maanden aan 'borg' te betalen zodat je dat als buffer ook hebt voor als het tegenzit met bijvoorbeeld werk vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing