Hoe herstel ik schroeiplekken op een linoleum vloer ?

Ik heb een hete pan op de keukenvloer laten vallen, het linoleum is deels doorgebrand, voor een deel is er een bruine scrhoeivlek in "ringvorm"

De hele vloer vervangen vind ik wat ver gaan ... de kans is groot dat de verzekering het vergoed, maar wat zijn de opties ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://droomhuisbouwen.com/linoleum-vinyl-en-tapijt-repareren
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kun je niet aan een plaatselijke vakman vragen er het beschadigde deel uit te snijden en er een nieuw stuk in te leggen. Geheel onzichtbaar zal het nooit worden, maar dat is een bruine vlek ook niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Renee1955, De plaatselijke vakman ? Bij wat voor zaak zou ik moeten zijn ? Ik heb het zo'n twaalf jaar geleden waarschijnlijk zelf aangelegd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zou je even moeten gaan googlen. Wij kunnen het niet voor je oplossen, wij trachten je alleen maar te helpen met mógelijke oplossingen, net als 432705, aan wie je deze vraag ook stelt. Het heeft voor ons weinig zin te gaan googlen, want we weten niet waar je woont. Bedrijven die vloerbedekking leggen, doen meestal ook in linoleum, je kunt ook op internet kijken of je een linoleumfabriek kunt vinden, misschien weten zij raad, maar omdat het al 12 jaar oud is, geef ik je weinig kans dat je hetzelfde patroon nog kunt krijgen en voor de verzekering zal de dagwaarde ook nul zijn.

Antwoorden (1)

Je kan de vloer licht opschuren, schoonmaken en dan een nieuwe toplaagje aanbrengen

Toegevoegd na 1 uur:
Opschool hadden wij ook een linoleum vloer. En regelmatig kwamen, ik noem t maar linoleum vloer specialisten, er specialisten die de schroeivlekken in t chemie lokaal weghaalden. Wat ik ooit een keer gehoord had was dat ze dan de beschermlaag die op de linoleom zat voorzicht weg schuurde en dan een nieuwe laag aanbrachten. Dit is wat ik ooit een keer gehoord heb! Misschien kan je op internet een bedrijf vinden die er meer verstand van hebben, aangezien ik dit ooit een keer 8 jaar geleden gehoord heb.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
"nieuwe toplaagje aanbrengen?"
Kun je dat toelichten?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
432705, Wat zijn dat voor specialisten/waar zou ik die kunnen vinden ?