En welke plant is dit?

En welke verzorging moet die hebben, want ik denk dat ze weer dood gaan :-(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Het beste antwoord

De plant is een van de vele soorten Dracena's, het is een hele sterke bladplant voor plaatsen uit de zon.
Wel moeten ze heel licht staan.
Te veel aan water geven is het ergste wat je kan doen.
Dus nooit water geven als de grond nog vochtig is!
Het blad zegt vaak al wat van de plant, als het dik en leerachtig is, kan de plant goed tegen droge grond, dan zien we ook bij vetplanten, die slaan het water op in de bladeren.
Zijn de bladeren zacht en dun, dan willen deze planten juist wel veel water.
Maar deze dus niet, in de groeitijd, 1x per maand een klein beetje mesten is voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het is een vetplantje en de verzorging is veel daglicht en weinig water. Als je dat doet dan gaat jou vetplantje echt niet dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt een Bromelia Vriesea

Verzorging niet in de zon water in het kelkje gieten

Een bromeliaplant bloeit éénmalig, voor een periode van drie tot zes maanden.
Na de bloei verschijnen aan de basis stekjes.

U kunt deze stekjes zelf opkweken met de volgende gebruiksaanwijzing:

1. De stekjes moeten de helft van de lengte van de moederplant hebben, voordat ze eraf gehaald mogen worden.
2. Twee weken voordat ze eraf gehaald worden, beginnen met water in de kokers te gieten.
3. Bij het verwijderen van het stek, indien mogelijk een beworteld deel eraan laten zitten.
4. Na een jaar is de plant bloeirijp.
5. Leg een rijpe appel in het hart van de plant.
6. Dek de plant af met een sluitende plastic zak.
7. Laat de appel drie weken rijpen bij de plant.
8. Na acht tot zestien weken is een volledig nieuwe bloem ontstaan.