Ik heb in mijn garage een ABUS hanhslot, type 'abus 180ib/50hb63' gevonden. Ik ben de code vergeten, weet iemand hoe je het slot openkrijgt ?

Daarna zou ik het slot nog willen gebruiken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij verkoop is de code ingesteld op 4 keer een 0. de koper kan daarna de code zelf veranderen. kijk dus eerst of die 4 keer 0 nog werkt. zo niet, dan is de enige mogelijkheid om het slot weer open te krijgen en om het weer te kunnen gebruiken, om de code te "kraken"door alle mogelijkheden langs te gaan. Er zijn 10 tot de 4de mogelijkheden, dus 10x10x10x10. 10000 mogelijkheden dus. heb je het er voor over om een keer een verloren zondagmiddag aan te besteden, dan heb je straks weer een werkend slot. vind je dat allemaal te veel moeite, koop dan een nieuw slot.

Dat is simpel, veel te simpel eigenlijk. Die sloten zijn in principe waardeloos als je iets wilt afsluiten. Maar dat terzijde. Zie de link, en als je even verder zoekt zie je meer voorbeelden, met andere soorten sloten.

Bronnen:
https://www.youtube.com/watch?v=uMvx0GtfEOk

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100