Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb in mijn garage een ABUS hanhslot, type 'abus 180ib/50hb63' gevonden. Ik ben de code vergeten, weet iemand hoe je het slot openkrijgt ?

Daarna zou ik het slot nog willen gebruiken.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
12.4K
jc54
6 jaar geleden
4 cijferig code, 10.000 mogelijkheden, succes!!!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=CXRQdf7Trs8
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je het kleine sleuteltje?
Dan kan je als ie open is de code veranderen. Heb je de sleutel niet: 10.000 keer proberen als je pech hebt, met wat geluk sneller.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heel voorzichtig je voelt vaak waar de juiste code zit . Men geeft het eerste cijfer vaak Niet de 0 dus dat scheelt vaak een 1 dan de 9 dan je geboorte jaar. Huis nr , Of ? Denk goed na zo niet goed voelen als je het schuifje verplaatst. Ik ken dit slot niet maar anders een stethoscoop erbij of neem tijdens het draaien het geluid op en draai dat keihard af je hoort mogelijk verschil .succes
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heb je het slot nog?
Ik heb zelf 2 van die sloten open weten te krijgen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bij verkoop is de code ingesteld op 4 keer een 0. de koper kan daarna de code zelf veranderen. kijk dus eerst of die 4 keer 0 nog werkt. zo niet, dan is de enige mogelijkheid om het slot weer open te krijgen en om het weer te kunnen gebruiken, om de code te "kraken"door alle mogelijkheden langs te gaan.

Er zijn 10 tot de 4de mogelijkheden, dus 10x10x10x10. 10000 mogelijkheden dus. heb je het er voor over om een keer een verloren zondagmiddag aan te besteden, dan heb je straks weer een werkend slot. vind je dat allemaal te veel moeite, koop dan een nieuw slot.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
6 jaar geleden
Dat is simpel, veel te simpel eigenlijk. Die sloten zijn in principe waardeloos als je iets wilt afsluiten. Maar dat terzijde.
Zie de link, en als je even verder zoekt zie je meer voorbeelden, met andere soorten sloten.
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding