Dat is niet te zeggen, ligt aan de soort stenen, of er veel stenen op maat gemaakt moeten worden, aan de ondergrond, gewicht van de stenen, grote van het terras bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het zelf doet, niets.

Nou ja, 20 minuten en kans op rugklachten dan :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.

Je kunt het laten aanleggen door een specialist. Die is in een dagje klaar als het niet te groot is en je gemakkelijke vlonderplaten neemt bijv.
Je kunt het ook zelf doen en losse onderdelen bij elkaar zoeken in div. tuinbedrijven die speciaal ingericht zij hierop. Er zijn zoveel soorten stenen, tegels, houten planken/vlonders, composiet planken enz.

Mijn man heeft het allemaal zelf gedaan. Gewoon omdat hij graag lichamelijk bezig is. Je begint met afgraven of opspitten, egaliseren en daarover moest een dikke laag speciaal ophoogzand wat goed vast gewalsd moest worden. Wij hebben namelijk zandgrond en dat verzakt anders. Dat zand was al behoorlijk duur, het was een vorm van zandcement. Dan heb je stenen nodig, opvoeg en betonklinkers en dan heb je alleen de basis. Dan komen de tegels of stenen er nog bij en hiervoor ben je een behoorlijk bedrag kwijt waar ook nog eens BTW bijkomt. Wij konden een grote partij sier-grindtegels
gratis krijgen omdat diegene een ander huis gekocht had
en ging verhuizen. Het heeft ons toen weinig gekost, alleen veel zweet, spierpijn, de afvoer van de afgegraven grond en ophoogzand.

Aannemertjes doen het vaak in de vrijetijd en misschien ken je een goedkope? Tegenwoordig is €20,- per uur al goedkoop.

Je bent in elk geval voor een terras van ca. 45 vierkante meters zelden klaar onder de €2500,- Bij een gespecialiseerd bedrijf kan het zo tussen de €4000,- - €5.000,- kosten.
amc