Mijn vraag is er liggen 120 garages allen gelijk hebben momenteel een huurprijs van €56.- momenteel worden deze verhuurd voor €50.- euro kan dat. ?

Zonder de huidige huurders hiervan in kennis te stellen en tegemoet te komen door huurverlaging ook tot € 50.-

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. En het mag ook nog.
Het is begrijpelijk dat het voor de huidige huurders wat zuur is, maar andersom hoor je nooit iemand klagen als de buren een identieke garagebox gaan huren en daarvoor 10 euro méér moeten betalen. Ook bij huurwoningen is het heel gebruikelijk dat 2 identieke woningen niet exact dezelfde huurprijs hebben. Zelfs bij koopwoningen of garageboxen die je kunt kopen is het een kwestie van vraag en aanbod hoe hoog te verkoopprijs uiteindelijk wordt.

Uiteraard kun je nu de huur van je huidige garagebox opzeggen en proberen of je dan ook voor 50 euro een nieuw huurcontract kunt krijgen. Let wel op de voorwaarden in het huurcontract (inclusief of exclusief kosten voor elektriciteit bijvoorbeeld) en eventuele jaarlijkse huurverhogingen.
Inekez1