hoe maakt je de wc het beste schoon

hoe krijg ik de geel kringen er uit de wc pot

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Een flinke scheut schoonmaakazijn in laten trekken en dan goed borstelen is een verantwoorde manier als je het milieu hoog in je vaandel hebt staan. Is het milieu voor jou wat minder belangrijk dan neem je chloor (bleekmiddel).
Zelf neem ik altijd WC reinigingstabletten. Die koop ik altijd bij het kruidvat. Je gooit zo`n tablet in het water dat in de pot staat en dat gaat bruisen. Laat het inwerken, borstel dat en je hebt een lekker fris ruikend toilet. Denk er ook aan onder de rand met een WC reiniger zoals bijv. WC eend te spuiten en daarna te borstelen. Een sopje voor de rest is natuurlijk een vereiste.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het een goed antwoord, maar waarom chloor minder milieuvriendelijk is dan WC reinigingstabletten en WC eend is me niet helemaal duidelijk ;o)
(geen kritiek op je, want ik denk net zo)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bruistabletten om een kunstgebit mee schoon te bruisen doen het ook prima....

Andere antwoorden (7)

ik doe een scheut cif in de pot, en borstel hem goed uit, vooral ook onder de rand.
deksel, bril, en pot maak ik schoon met een sopje.
af en toe spuit ik wat antikal in de pot, laat dit een nacht intrekken, en haal er 's ochtends de borstel door.
Rieneke1
13 jaar geleden
Bleekwater, pas op je handen en kleren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het hardnekkige kringen zijn gooi er dan n scheut harpix in,tydje inlaten trekken en goed borstelen. De rest met n sopje schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe maar een keer voor bij mijn wc okee plus 1
Halve fles cola een nachtje laten intrekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd Cillit Bang na 1 min is alles weer schoon !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
•Een wc pot is gemakkelijk schoon te maken door een halve fles azijn in de pot te doen. Laat dit een avond staan en je hoeft de volgende dag alleen nog maar even licht met de borstel door de pot
•Kalk in de wc pot is ook goed te verwijderen door een halve fles azijn in de pot te laten staan. Na een avond weken kan je de kalk de volgende dag met de borstel eraf boenen
•Je kunt kalk ook verwijderen door in plaats van een halve fles azijn, een fles cola in de pot te doen. Dit even een nacht laten weken en de volgende dag na borstelen met de wc borstel
•Een tablet om kunstgebitten te reinigen, of een vaatwastablet werkt ook uitstekend bij kalkaanslag in de wc pot. Laat dit een nacht staan en de volgende dag is de aanslag van de pot verdwenen
•Erg vuile plekken in de wc pot kan je verwijderen door ze te behandelen met een mengsel van borax en citroensap. Laat dit even intrekken en borstel daarna de vieze plekken weg borstelen
•Als er zwarte aanlag in de wc pot zit, kan je deze gemakkelijk verwijderen door er kokend water over te gieten. Daarna op de gebruikelijke wijze schoonmaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met puimsteen (is lavasteen) haal je de kringen uit de pot.
Als je elke dag de borstel door de pot haalt voorkom je al veel viezigheid.
De zwaardere middelen zoals gloor en dergelijke die behoorlijk slecht zijn voor het milieu zijn in wezen niet nodig.