Donkere vlekken in RVS gootsten door chloorbleekmiddel: wat doe je er aan?

Iemand heeft de wc-reiniger met chloorbleekmiddel in de RVS gootsteen gebruikt en lekker even in laten trekken. Nu zitten er donkergrijze vlekken in de RVS. Kan die iemand die nog op een of andere manier wegkrijgen, zonder meteen naar de schuurspons te grijpen en een heel laagje van het RVS af te schuren?

Toegevoegd na 8 minuten:
'Gootsten' in de vraag moet natuurlijk gootsteen zijn...

Toegevoegd na 34 minuten:
Het zou ook nog wat met de anti-kalkwerking van die pleereiniger te maken kunnen hebben, want eerder had ik hier nooit last van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
27.4K

Antwoorden (4)

Ik maak zo vaak mijn gootsteen met chloor schoon, wordt hij alleen maar mooier van. Dus hoe die vlekken ontstaan snap ik niet helemaal. Wat je wel kunt proberen is om een polijstmiddel te gebruiken. Dat wordt ook gebruikt voor zilver en andere metalen. Mijn man polijst daar ons fornuis af en toe mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zal toch echt met schuurpapier en daarna staalwol en als laatste een polijstmiddel moeten gebruiken omdat het ingevreten zit en je het echt niet weg gaat krijgen door 1 of andere vloeistof er op te gieten .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeep-schuur-sponsjes is op zich een veilig middel om te proberen de vlekken weg te krijgen.

Maar als de RVS beschadigd is dan is er niet veel hoop.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vlekken zijn niet ontstaan door chloor maar door de wc reiniger, daar zit ontkalking in en maakt dat RVS grijs en dof wordt.
Helaas deze vlekken krijg je niet meer weg. Spreek uit ervaring.