Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Donkere vlekken in RVS gootsten door chloorbleekmiddel: wat doe je er aan?

Iemand heeft de wc-reiniger met chloorbleekmiddel in de RVS gootsteen gebruikt en lekker even in laten trekken. Nu zitten er donkergrijze vlekken in de RVS. Kan die iemand die nog op een of andere manier wegkrijgen, zonder meteen naar de schuurspons te grijpen en een heel laagje van het RVS af te schuren?

Toegevoegd na 8 minuten:
'Gootsten' in de vraag moet natuurlijk gootsteen zijn...

Toegevoegd na 34 minuten:
Het zou ook nog wat met de anti-kalkwerking van die pleereiniger te maken kunnen hebben, want eerder had ik hier nooit last van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
27.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik maak zo vaak mijn gootsteen met chloor schoon, wordt hij alleen maar mooier van. Dus hoe die vlekken ontstaan snap ik niet helemaal. Wat je wel kunt proberen is om een polijstmiddel te gebruiken. Dat wordt ook gebruikt voor zilver en andere metalen. Mijn man polijst daar ons fornuis af en toe mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zal toch echt met schuurpapier en daarna staalwol en als laatste een polijstmiddel moeten gebruiken omdat het ingevreten zit en je het echt niet weg gaat krijgen door 1 of andere vloeistof er op te gieten .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeep-schuur-sponsjes is op zich een veilig middel om te proberen de vlekken weg te krijgen.

Maar als de RVS beschadigd is dan is er niet veel hoop.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vlekken zijn niet ontstaan door chloor maar door de wc reiniger, daar zit ontkalking in en maakt dat RVS grijs en dof wordt.
Helaas deze vlekken krijg je niet meer weg. Spreek uit ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding