Ik ben door mijn ex op straat gezet en heb geen vast verblijf, als ik mij uitschrijf van de woning, moet ik dan per se weer ergens ingeschreven staan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
1.7K
tinus1969
6 jaar geleden
Ga eerst eens met advocaat praten en/of meldt je aan bij een forum voor gescheidne ouders. Als je je uitschrijft, geef je ook je rechten op.

Antwoorden (2)

Ja, iedereen die 4 maanden of langer in Nederland verblijft, moet ingeschreven staan. Als je geen woonadres hebt, kun je je inschrijven op een zg. briefadres. Dit is nodig om bijv. aanspraak te kunnen maken op een uitkering. Het briefadres kan een persoon zijn bij wie je verblijft, of een instelling (bijv. daklozenopvang).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je geen vast woonadres hebt, moet je bij de gemeente een briefadres opgeven. Dat mag geen postbus zijn. Wel kun je bijvoorbeeld het adres van familie of goede vrienden (in overleg met die personen!) hiervoor gebruiken. De bewoners van jouw briefadres (je familie of vrienden dus) dienen jou te laten weten wanneer er post voor jou is. Gemeente en andere overheidsinstellingen gebruiken dit adres voor belangrijke post. Daarnaast kun je een postbus gebruiken voor je gewone post, voor zover je nog iets op papier ontvangt tegenwoordig.

Heb je geen familie of vrienden die het briefadres voor jou kunnen of willen zijn, dan moet je dit regelen via een instantie. Als je ook geen vaste verblijfplaats hebt, is het sowieso handig om contact op te nemen met de plaatselijke instelling voor dak- en thuislozen, of een andere hulporganisatie waar je terecht kunt als je nergens kunt logeren.
Inekez1