onze kinderen douchen dagelijks 15 a 20 minuten ,ik wil graag weten wat dat ongeveer kost aan geld per 15 minuten douchen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4K

Het beste antwoord

Ruim 1,10 euro. (omgerekend kwa tijd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een kwartier douchen per dag per persoon is ongeveer 117 liter aan water. Als je uitgaat van een een waterbedrag van 1,68 euro per kuub (duizend liter) kost zo'n douchebeurt ongeveer €0,20.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb alleen de kosten van water berekend, dus deze berekening is niet compleet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je neemt me de woorden uit de mond...een KOUDE douche zijn de kosten niet, het zit hem in de verwarming.
De kosten van douchen of baden:
Gemiddeld wordt bij het douchen 70 liter water per keer verbruikt
Dat is gebaseerd op een gemiddelde douchetijd van 7,5 minuten.
In onderstaande tabel staan de prijzen van een bad- en douchebeurt met een gemiddeld waterverbruik, bij verwarming door een gas- en een elektrische boiler

douchekosten
gasboiler
€0,25

elektrische boiler
€0,44

Dit moet je dus met 2 vermenigvuldigen voor een douchetijd van een kwartier.