Welke mogelijkheden tot een starterswoning heeft een ZZP'er?

Hallo,

Welke opties heeft een ZZP'er, wanneer deze de laatste jaren heeft gestudeerd en vanuit zijn onderneming vrij weinig aan inkomen heeft vergaard?

Via een online calculator als www.huurlastencalculator.nl kom je vrij ongunstig uit. Laatste 3 jaar gemiddeld €5.000,- per jaar, dus niet interessant genoeg.

Het is pas sinds de afgelopen paar maanden dat er structureel genoeg aan inkomen binnenkomt om daadwerkelijk maandelijkse huurkosten en andere lasten te bekostigen.

Is een ZZP'er op zo'n moment aangewezen op 3 jaar anti-kraak? Of zijn er andere mogelijkheden?

Dank!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
Ivana
6 jaar geleden
Die drie jaar voldoende inkomen is nodig om in aanmerking te komen voor een hypotheek. Voor een huurwoning kom je in aanmerking als je inkomen nu gezond is en er uitzicht is op stabiliteit. Daarvoor maak je een plan en toon je aan dat stabiliteit min of meer gewaarborgd is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ook bij particuliere huur willen ze van de afgelopen 3 jaar inkomsten zien. Of prognoses van je winst dit jaar door een accountant. De beste kans is een sociale huurwoning of gewoon een kamer/kleine studio.

Antwoorden (1)

Beste, als zzp,er kun je in de vrije sector gaan huren. Een huis kopen zal denk ik niet gaan aangezien je eigen vermogen nodig hebt en een aantal jaren goede inkomsten gehad moeten hebben. Een sociale huurwoning zou kunnen echter moet je dan meestal al een ruime tijd ingeschreven staan. Antikraak zou een goede mogelijkheid zijn, maar je kan ook de vrije sector proberen.