Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik en mijn partner het nieuwe trouwen gaan doen op huwelijkse voorwaarden. mag mijn partner dan in het koophuis blijven, wat op mijn naam staat?

Mag mijn partner in het koophuis blijven wonen dat op mijn naam staat of erven mijn moeder en zussen die?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
572
ronron1212
6 jaar geleden
Daar kan je een testament voor maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als jullie dit in de huwelijkse voorwaarden meenemen wel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf wat je hebt afgesproken in die voorwaarden en/of je testament. Als je standaard huwelijkse voorwaarden hebt met koude uitsluiting, geen clausules over overlijden/verrekenbeding en geen testament, dan heeft je partner zowel bij jouw leven als na jouw overlijden geen recht op eigendom of gebruik van een woning die bij leven volledig op jouw naam staat. Jij staat in de praktijk nu toe dat je partner er woont, maar jouw erfgenamen hoeven dat niet te doen. Je partner is geen huurder, dus er is geen huurdersbescherming van toepassing. Het is daarom goed om je door een notaris te laten adviseren over een passende inhoud van jullie huwelijkse voorwaarden en/of testamenten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus dat betekend nu dat als je met de nieuwe wet gaat trouwen je toch nog naar de notaris moet dus dubbele kosten pff

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding