Als ik en mijn partner het nieuwe trouwen gaan doen op huwelijkse voorwaarden. mag mijn partner dan in het koophuis blijven, wat op mijn naam staat?

Mag mijn partner in het koophuis blijven wonen dat op mijn naam staat of erven mijn moeder en zussen die?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
ronron1212
6 jaar geleden
Daar kan je een testament voor maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als jullie dit in de huwelijkse voorwaarden meenemen wel.

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf wat je hebt afgesproken in die voorwaarden en/of je testament. Als je standaard huwelijkse voorwaarden hebt met koude uitsluiting, geen clausules over overlijden/verrekenbeding en geen testament, dan heeft je partner zowel bij jouw leven als na jouw overlijden geen recht op eigendom of gebruik van een woning die bij leven volledig op jouw naam staat. Jij staat in de praktijk nu toe dat je partner er woont, maar jouw erfgenamen hoeven dat niet te doen. Je partner is geen huurder, dus er is geen huurdersbescherming van toepassing. Het is daarom goed om je door een notaris te laten adviseren over een passende inhoud van jullie huwelijkse voorwaarden en/of testamenten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus dat betekend nu dat als je met de nieuwe wet gaat trouwen je toch nog naar de notaris moet dus dubbele kosten pff