Hoe krijg je latex (muurverf) vlekken uit gordijnen? De verf is op waterbasis en de gordijnen zijn zandkleurig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.3K

Het beste antwoord

Het is mij wel eens gelukt door de vlek met zachte zeep in te wrijven, 24 uur laten weken en erna direct te wassen.
Niet eerst natmaken hoor! In de vloerbedekking ging het eruit met ovenreiniger en normaliter is thinner de oplosser voor verf. Je zou het eerst kunnen proberen op een onzichtbaar plekje zoals de zoom, of de stof verkleurd.
Heel voorzichtig aanraken met een doekje, je wilt er geen gat in gebrand krijgen tenslotte. Goed ventileren en direct daarna spoelen en wassen. Bij aceton moet je ook zo handelen, dit zou ook te proberen zijn. Meestal is aan opgedroogde latexvlekken niets te doen. Deze moet je direct met water schoonmaken zolang de vlek nog nat is.
Als het relatief kleine vlekken zijn die er niet te dik opliggen, zou je het op mijn manier kunnen proberen, weggooien kan altijd nog.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zachte groene zeep is t idd gelukt! Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Lijkt me niet mogelijk, omdat als de verf is uitgehard het niet meer op te lossen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje ossegalzeep(drogist)erop doen en kort in laten trekken.Daarna uitspoelen.Sucses!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
ossengalzeep werkt alleen bij verf op terpentine basis.
Van St. Marc is er ook waspoeder te koop. Speciaal om kleding met verfresten mee te wassen. Als het niet al te oud verf is, kun je het daarmee uitkrijgen.