ik ben 16 jaar en wil op mezelf wonen. hoe?

Hoi,
ik ben 16 jaar en trek het niet meer thuis.
ik heb normaal gesproken nooit ruzie met mijn vader, maar de laatste 3/4 weken wel.
hij wil ook opeens alles weten wat ik doe, met wie ik wat ga doen, waar ik wat ga doen en waar ik mijn geld aan uitgeef.
de thuissituatie is ook niet gezond.
- er is niet altijd eten in huis, en bijna nooit iets te drinken behalve water.
- het is er een rotzooi.
- het avondeten wordt meestal buitenshuis gedaan, of er wordt besteld of gehaald.
zoiets dergelijke.
ik trek het thuis niet meer, ik ben echt uitgeput hierdoor.
ik wil dus op mezelf gaan wonen.
aldus ben ik pas 16 jaar en is dit eigenlijk nog niet mogelijk. toch zijn hier een aantal dingen voor.
ik durf het mijn vader niet te vertellen, bang voor zijn reactie. bang dat hij héél erg gekwetst zal raken en misschien erg boos wordt.
ook denk ik dat hij me nooit toestemming zou geven hiervoor.

iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Behalve alle normale problemen die een willekeurige puber heeft zoals daar zijn, opgroeien, school, klasgenoten, vrienden, huiswerk, familie en je ouders, heb jij nog eentje extra: je voelt je eenzaam. Heb je broers/zusjes? of grootouders? Je bent eenzaam , hebt ruzie met je vader , rommelig huis , gebrek aan gezonde voeding, je vader heeft geen tijd en je hebt geen vrienden dus ook geen plezier, zeg je, dus eenzaam en alleen. Steeds ruzie met je vader, je vertelt het er nu niet bij (vorige vraag), maar je bent gepland zwanger op je 16e... en daar is dus je probleem! Zo niet, wordt de situatie nog erger zodra je vader het wel weet. Hij houdt je in de gaten (ruzie punt) dus hij vermoedt wel iets. Dat is dus de reden en daarom wilde je weten 'hoe je aan geld komt', wan je krijgt toch alles en daar hoef je dus niets voor te doen... alleen maar onveilige seks en bingo: zwanger! en nu? Nu wil je op jezelf gaan wonen, zwanger, geen werk, schoolplichtig en dus geen geld, trouwens... van een bijbaantje als vakken vullen kan je geen huis betalen hoor. Heb ik het zo ongeveer goed begrepen,  @klimopplant? Raadzaam is op een rustig moment met je vader te overleggen. Tegen hem zeggen dat je 'morgen' om bv 10.00 uur graag een serieus gesprek wilt hebben. Dan vertel je wat er aan de hand is: *zwanger en dat je *geen ruzie meer wilt, dat je *beter moet eten, voor je eigen gezondheid in de eerste plaats maar ook voor de baby natuurlijk en dat je *werk zoekt en dat je naast het opruimen in huis *boodschappen gaat doen voor het avondeten, maar dat je het niet allemaal alleen kunt doen, maar wel kunt en wilt helpen! Misschien dat de sfeer een stuk opknapt, hierdoor alleen al! Dat je op jezelf wilt gaan wonen, begrijp ik wel, maar is een beetje vroeg. Beter even wachten en met hulp/steun van in ieder geval je vader de zwangerschap door komen en als je kindje er is, langzaam aan wennen aan een hele andere wereld! Want voortaan ben jij niet meer het centrum van jouw leven, van de wereld, nee dat is je baby'tje! Dat is voortaan het CENTRUM van JOUW WERELD. - 2 - in reacties

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100