Onze schuur en veranda word zwart douglas de achterburen vinden dit niet mooi en willen groen moet ik hier mee instemmen??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
TurfGraver
6 jaar geleden
Geer ze toestemming om hun kant (van de schuur neem ik aan) groen te schilderen.
Verder mag je doen wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja t gaat om de achterkant..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom niet?
Zelf zie je de achterkant toch niet.

Antwoorden (1)

Als de schuur en veranda volledig op je eigen grond staat, ben je niet verplicht om rekening te houden met de wensen van de buren. Willen de buren niet tegen jouw zwarte schuur kijken, dan moeten ze er zelf aan hun kant maar een groene schutting voor zetten. Geef je ze toch toestemming om de achterkant van jouw schuur groen te schilderen, stel dan als eis dat er een geschikte verf of beits wordt gebruikt.

Wordt de achterwand precies op de erfgrens geplaatst, alsof het een schutting was die door beide buren wordt gedeeld, dan mogen de achterburen hun kant van de schutting / wand zelf schilderen. Ze dienen dan ook mee te betalen aan de gezamenlijke erfscheiding.
Inekez1
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
"Wordt de achterwand precies op de erfgrens geplaatst, alsof het een schutting was die door beide buren wordt gedeeld, dan mogen de achterburen hun kant van de schutting / wand zelf schilderen" inderdaad mits er door die buren meebetaald wordt ! Maar ook in dát geval mag je eisen dat geschikte verf gebruikt wordt. Overigens mag je alleen iets precies op de erfafscheiding plaatsen wanneer er gezamenlijke overeenstemming is met de buren. Anders moet je volledig op eigen grond blijven.
paulus811
6 jaar geleden
Ik vermoed dat het niet de bedoeling is dat de buren de achterkant gaan schilderen. ZOu ik als overbuurman in ieder geval niet doen, het is tenslotte niet mijn schuur.