Hoe lang duurt het voor vlooien in een leeg nestkastje zijn uitgestorven?

En hoe groot is de kans dat je ze meeneemt naar elders?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Antwoorden (2)

Een vlo kan 160 dagen zonder bloed, maar een vlolarve in een cocon kan een half jaar tot een jaar overleven voordat hij uitkomt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gebruikte nestkastjes altijd schoonmaken voordat er een nieuw nestje in komt. Aan het eind van een broedseizoen alles ontsmetten en opbergen tot het volgend jaar. Er zijn veel soorten vlooien en luizen die een legsel kunnen belagen. Rode bloedluis bijvoorbeeld, blijven tijdenlang in kieren en gaten zitten.
Ivana