wil de klimop alleen boven de 2 m verder laten groeien op een hekwerk en de stam 2 m 1 vrijlaten van uitlopers .kan ik de stam afdekken

geen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het hedera?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zo, stam afdekken?
Welke stam?

Antwoorden (3)

Als het hedera is kun je het gewoon snoeien tot zover jezelf wilt.
Een Hedera is ongeloofelijk sterk en herstelt zich vaak heel snel.
Ze zijn zelfs op stam te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hedera op stam bestaan niet, hooguit langs een stok gekweekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt Ed maar ze adverteren er wel mee.
bij het snoeien van hedera hoef je pas voopr de plant beginnen te vrezen, als je ook de wortels wegsnoeit. heb je dat onverhoopt wel gedaan, steek dan maar enkele weggesnoeide takjes als vervanging in de grond, houd de bodem enigszins vochtig en voila na verloop van tijd heb je weer nieuwe Hedera
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan! haal de uitlopers onder de 2 meter gewoon weg en laat hem hogerop gewoon verder groeien zo als
zelf van plan bent. Houd er wel rekening mee als je de stam wilt afdekken, dat je wat ruimte laat tussen de stam en het afdek matriaal, dit in verband met het dikker worden van de stam.