Hoe krijg je makkelijk vlekken van een witte muur zonder te schilderen?

Een wit geverfde muur. Het zijn vlekken van doodgemepte insecten en van planten blaadjes kleur/stuifmeel.
Hoe krijg ik dit weer wit zonder vlekken?
Met een droge schuurspons werkt niet, die tip had ik al geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
3.2K
ronron1212
7 jaar geleden
Als het goede verf is met een nat schuursponsje

Antwoorden (1)

Als de vuile plekjes niet zo groot zijn gaat het vaak met een vlakgom weg....even goed gummen en vaak is het dan weg. Neem dan wel een gum dat geen kleurtje heeft.
Ik koop wel eens spullen bij http://www.huis-en-comfort.nl en heb daar zo'n 'wondergom' ooit meebesteld. Hij werkt dus echt en ook op hout of ander materiaal.
Voor grotere vlekken raad ik het niet aan...de vlek is wel weg maar het oppervlak van een muur met gewone muurverf zal door de gum iets glanzender worden doordat de structuur is weg gewreven.
Ook drogisten hebben vaak zo'n vlekkengom/spons van Scotsch-Brite meestal.

Wellicht kan je het ook proberen met wat zuiveringszout op een wit doekje. Ietsje vochtig maken zodat het zout plakt en dan voorzichtig wrijven.
Je kunt het ook eens proberen met wat witte tandpasta op je vingertop of op een wit doekje. Tandpasta is ook een goed vlekkenmiddel, als je dat nog niet wist!
amc
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!